۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۳۱۱۵۸۴
حجت الاسلام میر باقری:

انتخابات سال جاری باید بر مبنای عمل صالح و رضایت الهی تحقق پذیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میر باقری گفت: انتخابات سال جاری باید بر مبنای عمل صالح و رضایت الهی تحقق پذیرد، به همین دلیل کاندیداتورها باید مراقب اعتراض و بلواهای خود باشند تا از دایره رضایت الهی خارج نشوند.
حجت الاسلام سيد حميد ميرباقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید میر باقری، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور شامگاه 28 دی در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن عسگری(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: سیره اهل بیت(ع) مملو از فضائل اخلاقی و خصوصیات برجسته‌ای است که برای شیعیان بسیار ارزشمند و قابل توجه محسوب می‌شود.

 

وی افزود: مهم‌ترین ویژگی‌ همه معصومین(ع) متولد شدن از مادرانی پاک بوده است که بعضی از آنان دارای شاخصه‌های ویژه و برجسته بودند.

 

حجت الاسلام میر باقری بیان داشت: مادر بزرگوار امام حسن عسگری(ع) بانویی صالحه بود که علاوه بر کمالات و دانش، پناهگاه شیعیان در زمان غیبت امام زمان(عج) به شمار می‌رفت که ایشان را با لقب جده مورد خطاب قرار می‌دادند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: از ویژگی‌های ظاهری امام حسن عسگری(ع) وجود چهره‌ای پر ابهت بود که سبب جذب مردم می‌شد.

 

وی عنوان کرد: امام حسن عسگری(ع) شیعیان را به تقوا و عمل صالح سفارش کرد و فرمودند گناه نکنید و تقوای الهی را پیشه کنید که تقوا از نشانه‌های شیعیان است.

 

حجت الاسلام میر باقری افزود: و همچنین فرمودند شیعیان باید در همه امور زندگی خود ورع داشته باشند و از گناه حفظ پرهیز کنند.

 

 استاد حوزه علمیه گفت: اجتهاد سومین امری بود که امام حسن عسگری(ع) شیعیان را به آن دعوت کرد اجتهاد در معنا یعنی تلاش برای کسب رضایت الهی.

 

وی افزود: انتخابات سال جاری باید بر مبنای عمل صالح و رضایت الهی تحقق پذیرد، به همین دلیل کاندیداتورها باید مراقب اعتراض و بلواهای خود باشند تا از دایره رضایت الهی خارج نشوند.

 

حجت الاسلام میر باقری اظهار داشت: امام حسن عسگری(ع) نشانه فرد مؤمن را صداقت دانستند و فرمودند فرد صادق راست می‌گوید حتی آنجایی که متحمل ضرر شود و دروغ نمی‌گوید حتی اگر به نفعش باشد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وفای به امانت از دیگر نشانه‌های شیعیان به شمار می‌رود چرا که علی(ع) به دلیل صداقت و امانت محبوب دل پیامبر(ص) شد./813/202/ب2

ارسال نظرات