۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۳۱۱۶۵۸
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خبر داد؛

نام نویسی 15 هزار قرآن آموز در طرح تربیت حافظان قرآن کریم آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: امسال بر اساس برنامه ابلاغی سازمان اوقاف، 15 هزار قرآن آموز در طرح تربیت حافظان قرآن کریم آذربایجان غربی نام نویسی کرده اند.
حجت الاسلام برادري، سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي اوقاف آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام عیسی برادری، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی امروز در جلسه شورای اداری اوقاف و امور خیریه استان، عملکرد این معاونت را در سالجاری مثبت ارزیابی کرد و افزود: عملکرد  معاونت فرهنگی مثبت بوده و بیش از برنامه های مصوب عمل کرده است.

 

وی از ایجاد 24 مرکز مشاوره وقف در شهرستان های مختلف استان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ابلاغی باید تا پایان سالجاری 140 موقوفه جدید ثبت می شد که این آمار در حال حاضر بیش از 150 فقره است.

 

حجت الاسلام برادری تصریح کرد: سهمیه اداره کل آذربایجان غربی در سالجاری نام نویسی از 15 هزار قرآن آموز در طرح سراسری تربیت حافظان قرآن کریم بود که خوشبختانه به صورت 100 درصد محقق شده است.

 

وی در ادامه با  اشاره به ضرورت مستند سازی برنامه ها، گفت: ادارات اوقاف شهرستانها در راستای مستندسازی عملکرد ادارات به صورت جدی اقدام کرده و جهت بازرسی های پایان سال آمادگی کامل داشته باشند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی همچنین بر ثبت جزئیات وقف های جدید، اسکن مدارک و ثبت مدارک و اطلاعات دقیق کامل برنامه های فرهنگی ابلاغی سازمان در سامانه جامع موقوفات تأکید کرد.

 

حجت الاسلام برادری خواستار تحلیل عملکرد 5 ساله، شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه ها و عملکردها، ارائه گزارش کامل و پیشنهادات را از روسای ادارات شهرستانها خواستار شد.

 

ضرورت بررسی و ثبت مسائل حقوقی و ثبتی موقوفات در سامانه

رضا فروزش، معاون حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر بررسی پرونده های موقوفات تبدیل به احسن شده، بازدید میدانی مسؤولان ادارات از رقبات موقوفات و تطبیق وضعیت موجود تأکید کرد.

 

وی گفت: روسای ادارات مسائل حقوقی و ثبتی موقوفات را بررسی کرده و در سامانه حقوقی ثبت کنند.

 

معاون حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در پایان بر تطبیق کمیت برنامه ابلاغی و عملکرد از طریق سامانه جامع موقوفات تأکید کرد.

 

 اجرای مطلوب برنامه های عمرانی و تجدید اسناد منقضی و درآمد اجارات

آیت محمدی، معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز در این جلسه از اجرای مطلوب برنامه های عمرانی، تجدید اسناد منقضی و درآمد اجارات در شهرستانها در سالجاری قدردانی کرد و گفت: کمیت شناسه های تجدید و تمدید اسناد منقضی شده شناسایی و اسناد اجاره تنظیم شود.

 

وی بر تعیین تکلیف بدهی مستأجرین تأکید کرد و گفت: مبالغ غیرواقعی که در سامانه نشان داده می شود اما عملا بدهی نیستند، احضاء شود.

 

محمدی از رؤسای ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان ها خواست با جدیـت بحثGIS را پیگیری کرده و  اطلاعات جمع دآوری شده را در سامانه وارد کنند.

 

گفتنی است، پنجمین جلسه شورای اداری اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بحث و تبادل نظر روسای ستادی و ادارات شهرستانها در حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه در حال برگزاری است./936/202/ب2

ارسال نظرات