۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۳۱۲۰۰۵

رخت عزای وفات حضرت معصومه بر آستان حریم رضوی

خبرگزاری رسا ـ حرم مطهر رضوی شب گذشته عزادار وفات دخت امام موسی کاظم(ع)، کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) بود.
حرم رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) شب گذشته غرق در ماتم و عزای وفات جانسوز کریمه اهل بیت(س) بود.

 

صحن و سرای حریم رضوی میعادگاه زائران و عاشقانی بود که برای عرض تسلیت وفات بانوی فضیلت و کرامت به پیشگاه برادر بزرگوارشان حضرت امام رضا(ع) مشرف شده بودند.

 

مراسم عزاداری و سوگواری در جمع زائران و مجاوران با مرثیه سرایی، مداحی ذاکران اهل بیت در رواق امام خمینی(ره) آغاز و با سخنرانی حجت الاسلام وحیدی ادامه یافت.

 

محفل انس با قرآن در شب وفات کریمه اهل بیت؛ حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه های این شب بود که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برپا شد.

 

در این محفل قرآنی سعید مهوشیان و سیدجواد حسینی از قاریان بین المللی و علی رضا اسحاقی؛ قاری نوجوان، با جرعه هایی از کلام نور زائران و مجاوران را به فیض رساندند.

 

حجت الاسلام محمد وحیدی، سخنران این مراسم گفت: حضرت معصومه(س) برای کمک به برادر عزیز خود به ایران هجرت کردند، همچنین امام زاده های بسیاری که اهل مبارزه و جنگ با طاغوت با بودند به این خطّه سفر کردند.

 

وی تصریح کرد: امروز نیز بسیاری از خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی برای حفظ انقلاب، همراه خانواده خود دائم در حال هجرت و زندگی در استان های گوناگون هستند.

 

سخنران حرم مطهر رضوی بیان کرد: مهم ترین ویژگی حضرت معصومه(س) ولایت محوری و ولایتمداری بود و بنابر همین ویژگی حضرت معصومه(س) خداوند ایشان را واسطه فیض بین خود و خلق قرار داده است.

 

به گفته وی ولایت محوری نیازمند هزینه است؛ هزینه کردن جان، مال، فرزند و تا آخرین نفس پای رهبر ایستادن.

 

حجت الاسلام وحیدی خاطرنشان کرد: ما نیز باید حواس مان جمع باشد که به پاس خون شهدا و زحمات امام راحل با براندازی طاغوت این حکومت اسلامی تشکیل شد و نصیحت آن رهبر فرزانه به ما این بود که برای آسیب نرسیدن به مملکت خود پشتیبانی ولایت فقیه باشید.

 

وی افزود: به فرموده امام صادق(ع) داشتن ولایت علی بن ابیطالب(ع) بالاتر از افتخار این است که فرزند ایشان هستم و سلمان فارسی را از حیث ولایتمداری سلمان پیامبری می گفتند زیرا خواسته های رهبرش مولا امیرمؤمنان(ع) را بر خواسته های خود مقدم می شمرد و همیشه گوش به فرمان ایشان بود همچنین دنبال علم علما بود و دغدغه مستضغفان را داشت.

 

براساس این گزارش، مرثیه سرایی، مداحی ذاکران اهل بیت، اجرای تواشیح  از سوی گروه «عروه الوثقی» از دیگر بخش های این مراسم بود.

 

در سایر اماکن متبرکه بارگاه منور رضوی و در جمع زائران غیر ایرانی نیز مراسم عزاداری و سوگواری وفات حضرت فاطمه معصومه(س) برپا بود./1308/202/ب1

ارسال نظرات