۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۳۱۲۰۲۰
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی:

شورای نگهبان با میل شخصی افراد را تأیید یا رد صلاحیت نمی کند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام راحلی شورای نگهبان را امین رای و انتخاب مردم دانست و گفت: فقهای شورای نگهبان نسبت به تعهدی که به مردم، نظام و ولایت فقیه دارند عمل می کنند و هیچ گاه از باب امیال شخصی، افراد را تایید و رد صلاحیت نمی کنند.
مديرکل حوزه هاي علميه خواهران آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید راحلی، مدیرکل حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به هجمه های اخیر به شورای نگهبان در خصوص رد صلاحیت ها، گفت: اعضای شورای نگهبان افرادی آگاه،  عادل، باتقوا و مورد اعتماد ولایت فقیه بوده و منتصبین رهبر هستند و هیچ گاه از باب امیال شخصی، افراد را تایید یا رد صلاحیت نمی کنند.

 

وی ضمن اشاره به اینکه فقهای شورای نگهبان بر وظایفی که بر گردنشان است کاملا واقف هستند، اظهار داشت: طبیعتا اعضای شورای نگهبان به وظیفه قانونی شان در چارچوب نظام اسلامی و تعهدی که نسبت به مردم، نظام و ولایت فقیه دارند، عمل می کنند.

 

حجت الاسلام راحلی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: «حتی مخالفین من هم باید رای بدهند»، گفت: این فرمایش رهبر معظم انقلاب حاکی از این است که هنوز هم سلایق مردم در انتخابات باید تامین شود و هر کس با هر سلیقه ای می تواند کاندیدای مورد نظر را انتخاب کند.

 

مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: این مورد هم می تواند جناح اصول گرا و هم جناح اصلاح طلب را دربر گیرد و در واقع سلایق ملت باید بدین گونه تامین شود.

 

وی با بیان اینکه عده ای به نحوی با آشفته کردن اوضاع می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند، افزود: باید آگاهانه رفتار کرده و سعه صدر داشته باشیم تا مصالح و ذوق و سلایق جامعه در این انتخابات تعقیب شود.

 

مدیر کل حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی، در پاسخ به این سوال که چرا عده ای با وجود اینکه قانون گرایی لازمه یک انتخابات سالم است باز هم ساز مخالف می زنند، گفت: باید به این نکته بپردازیم که آگاهان جامعه تکلیف روشنگری و بصیرت افزایی در قبال عامه مردم را دارند.

 

حجت‌الاسلام راحلی اظهار داشت: وظیفه آگاهان جامعه است که به تکلیف خود عمل کرده و مردم را به مسائل و مصلحت حقوقی جامعه و کشور آگاه کنند.

 

وی انقلاب را همچون کشتی پرتلاطمی دانست که بحمدالله و با عنایات حضرت ولی عصر(عج) و تدابیر معقولانه رهبر معظم انقلاب به ساحل امن نشسته و از این برهه ها هم به سلامت عبور خواهد کرد.

 

حجت الاسلام راحلی، تایید افراد رد صلاحیت شده دارای سوابق کیفری و امنیتی را حق الناس مطرح کرد و گفت: عملکرد، به رضایت عموم اطلاق می شود و تکلیف کسانی که تعرض  به مال و آبروی مردم کرده و یا به بیت المال خیانت کرده اند از ابتدا معلوم است و روی آنان نمی شود حساب کرد./936/302/ب1

ارسال نظرات