۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۳۱۲۳۶۱
مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی:

کانون‌های فرهنگی یگان‌های ویژه قرارگاه جنگ نرم هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در اولین نشست مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی استان اصفهان گفت: کانون های فرهنگی یگان‌های ویژه قرارگاه جنگ نرم هستند.
رضا معممي مقدم

به گزارش خبرگزاری رسا، رضا معممی مقدم مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی 28 دی ماه با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی در جنگ نابرابر با دشمن، یگان های ویژه قرارگاه جنگ نرم هستند، افزود: ضروری است کانون های فرهنگی در سطح کشور برای تاثیرگذاری بیشتر در عرصه فرهنگ به صورت تخصصی عمل کنند.

 

وی ایجاد پیوند عاطفی و ادبیات واحد بین اعضای مجمع برای رسیدن به وضعیت مطلوب را توصیه کرد و اظهار داشت: باید کارهای خوب را بر اساس اولویت انجام دهیم؛ لذا اگر در وضعیت کنونی مقابله با نفوذ دشمن در اولویت است، باید تمامی ظرفیت‌ها اعم از مساجد، شعر، گفتمان ها، تولید محتوا و غیره پیرامون نفوذ باشد.

 

معممی مقدم با بیان اینکه در سطح استان اصفهان 517 کانون فرهنگی تبلیغی تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی به ثبت رسیده است، خاطر نشان کرد: سه نوع کانون معیار، محور و شاخص در سازمان تبلیغات اسلامی تعریف شده است که باید تلاش کنیم که کانون های معیار به محوری و محوری‌ها به کانون های شاخص تبدیل شوند.

 

وی تشکیل کانون های فرهنگی تخصصی با موضوعات آموزش احکام و فقه اسلامی، حجاب و عفاف، تقویت خانواده در تراز اسلامی، آموزش و دفاع از عقاید اصیل شیعی، آشنایی با فرق و نحله های انحرافی، حفظ و تقویت وحدت و همبستگی و وفاق ملی و احیاء امر به معروف و نهی از منکر و همچنین برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون های فرهنگی تبلیغی را پیشنهاد کرد.

 

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی می تواند با آسیب شناسی معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در سطح استان و ارائه راهکارهای مناسب با همکاری و حمایت دستگاه های مختلف وارد عمل شود.

 

وی همچنین بر تعامل با مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی استان های همجوار و ایجاد تفاهمنامه همکاری در راستای استفاده از ظرفیت های دیگر استان ها، مشارکت جدی و فعال در جلسات ستاد ساماندهی، باز مهندسی شرح وظایف کانون با توجه به شرایط استانی و بومی سازی آن ها، تولید نشریات تخصصی جهت تغذیه فکری و محتوایی اعضاء تاکید کرد.

 

حجت‌الاسلام اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان نیز در ابتدای این نشست با اشاره به نقاط قوت مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی استان گفت: یک تشکل توانمند دیگر به سازمان تبلیغات اسلامی اضافه شده است و لازم است که با توجه به ظرفیت های حرکت آفرین این مجمع نگاه ویژه‌ای به این بستر بشود.

 

وی ضمن اشاره به جریان نفوذ دشمن در تشکل های دینی و تاکید بر حساسیت و دقت بیشتر نهادهای فرهنگی و تشکل‌های دینی مردمی، افزود: مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی با همت مثال زدنی خود، منشأ خیر و برکت در سطح استان، کشور و در سطح جهان اسلام خواهد بود./1325/د102/ی

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات