۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۳۱۲۳۹۹
آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد؛

ضرورت سرمایه گذاری در همه رشته های قرآنی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر ضرورت توسعه سازمان دارالقرآن کریم گفت: در رشته‏های دیگر قرآن نیز باید سرمایه گذاری شود و به جوانان و نوجوانان قرآن آموخته شود.
 آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی امشب در دیدار با مهدی قره شیخ‏لو، رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: چهار گونه علم وجود دارد که یک نوع آن انسان را شفاعت کرده و نجات می دهد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم قرآن کریم را علم شافع دانست و خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله گلپایگانی و بنده به دیدار علامه طباطبایی رفتیم؛ در آن زمان به تازگی کتاب المیزان را تهیه کرده بودند و گفتند که این کتاب را از برکت مادرم توانستم بنویسم؛ علامه طباطبایی وابستگی زیادی به مادرشان داشتند.

 

وی در ادامه گفت: علامه طباطبایی تعریف کرد که پس از فوت مادرم، وی را در خواب دیدم و به من گفت، پسرم تو که عمر خود را در راه فلسفه گذاشته‏ای، در آخرت جواب خداوند متعال را چه خواهی داد؛ سپس مرا سفارش کرد که به سمت قرآن بروم و این باعث شد که من المیزان را بنویسم.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی ابراز کرد: قرآن کریم اگر پیشوای آدم باشد او را به بهشت می‏برد؛ پیش از انقلاب، قرآن‏هایی چاپ می‏شد که غلط‏های زیادی در آن وجود داشت؛ نظارت و اقدامات سازمان قرآن کریم بسیار مفید و مؤثر بوده، چرا که امروزه جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام اسوه است و قرآنی نیز که از این کشور نشر پیدا می‏کند باید اسوه باشد.

 

وی در پایان اظهار داشت: در رشته‏های دیگر قرآن نیز باید سرمایه گذاری شود و به جوانان و نوجوانان قرآن آموخته شود؛ امیدواریم که با توسعه این سازمان، فرهنگ قرآنی در کشور گسترش یابد و شاهد پیشرفت روز افزون قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران باشیم./840/پ202/ج1

ارسال نظرات