۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۳۱۲۵۶۹
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

قانون‌مداری بهترین شاخص شناخت نامزد اصلح در انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: قانون‌مداری و التزام عملی به قانون، بهترین معیار و شاخص برای شناخت نامزدهای اصلح در انتخابات پیش رو است.
حجت الاسلام قدرتي- جلسه ستاد رسيدگي به تخلفات انتخاباتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام نورالله قدرتی رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد پیگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان، با تأکید بر رعایت قانون و اخلاق‌مداری از سوی نامزدهای انتخاباتی و حامیان آنها، اظهار کرد: همه باید برای برگزاری انتخاباتی قانون‌مند و پرشور فعالیت داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه در واقع قانون‌مداری و التزام عملی به مواد قانونی بهترین ملاک و شاخص برای شناخت نامزد اصلح در انتخابات است، افزود: برگزاری انتخاباتی سالم و شکوهمند نیز در گرو التزام همه به قانون است چرا که در غیر این صورت در روند انتخابات هرج و مرج و نابسامانی به وجود می آید.

 

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به رصد تمامی فعالیت های انتخاباتی و تبلیغاتی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: تبلیغات زودهنگام میدانی و مجازی، تخریب سایر داوطلبان از سوی یک داوطلب و یا حامیان وی، ترویج و تشدید اختلاف‌های مذهبی و قومی و قبیله ای، تضعیف نهادهای قانونی نظام و سیاه‌نمایی علیه وضعیت کشور از جمله مصادیق تخلف‌های انتخاباتی به شمار رفته و دستگاه قضایی با آنها برخورد می کند.

 

وی با تأکید بر برخورد قانونی و جدی با هر گونه تخطی از قانون در فعالیت های انتخاباتی، خاطرنشان کرد: از همه نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و حامیان آنها می خواهیم به قانون تمکین کرده و برای خود و دیگران مشکل ایجاد نکنند.

 

مسلم محمدیاران، دبیر ستاد پیگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان شمالی و دادستان عمومی و انقلاب بجنورد نیز در این نشست، با تأکید بر قانون‌مداری داوطلبان انتخابات و طرفداران آنها، اظهار کرد: از مسؤولان و مدیران نیز می خواهیم تا در اظهارنظرها و موضع‌گیری های خود دقت لازم را داشته باشند.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از داوطلبان رقابت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، طی یک روند قانونی از سوی هیأت های نظارت ردصلاحیت شده اند، از مسؤولان انتظار می رود از بیان اظهارات مخرب و موضع گیری علیه نهادهای قانونی کشور به طور جد خودداری کنند.

 

محمدیاران اضافه کرد: در این صورت این شائبه به وجود می آید که برخی از مدیران با اظهارات و موضع‌گیری های خود قصد دارند افرادی را تحریک کرده و مشکلاتی را برای جامعه به وجود بیاورند.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تخریب‌هایی که در فضای مجازی و یا محافل و مجالس انتخاباتی از سوی برخی کاندیداها و یا حامیان آنها صورت می گیرد، از افراد مختلف انتظار می رود با اعلام این تخلفات به دستگاه قضایی، به تشکیل پرونده و رسیدگی به این تخلفات کمک کنند.

 

محمدیاران با اشاره به رصد و پایش مستمر فضای مجازی از سوی ستاد پیگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان، افزود: علاوه بر این تمامی داوطلبانی که صلاحیت آنها برای رقابت در انتخابات مجلس تأیید و یا احراز نشده است نیز می بایست به قانون تمکین کرده و اعتراض و شکایت خود را از مجاری قانونی پیگیری کنند.

 

دبیر ستاد پیگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان شمالی در خاتمه تصریح کرد: به نامزدهای انتخاباتی نیز توصیه می شود با تکیه بر قانون از تخریب و اتهام نسبت به سایر نامزدها اجتناب کرده و به عنوان قانون‌گذاران آینده خود عامل به قانون انتخابات باشند.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفندماه امسال به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود./9314/202/ب3

ارسال نظرات