۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۳۱۲۵۷۱
کارشناس مسائل رسانه:

دشمن درصدد جایگزین ساختن سبک زندگی غیراسلامی به جای سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل رسانه به با اشاره به این که دشمن درصدد این است که سبک زندگی غیراسلامی را جایگزین سبک زندگی اسلامی کند، گفت: دشمن تلاش می کند که دین اسلام را از بین ببرد و این رسالت بردوش ما است که احیا کننده دین نبی مکرم اسلام باشیم.
دشمن درصدد جایگزین ساختن سبک زندگی غیراسلامی به جای سبک زندگی اسلامی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نجمه السادات امیری معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، امروز در نشست «افسران جوان جنگ نرم»، که در دبیرستان دخترانه شهید مطهری مشهد برگزار شد، به اهمیت فضای مجازی پرداخت.

 

وی با اشاره به این که زندگی انسان بر پایه آرامش بنا شده است، ابراز کرد: قانون عالم هستی بر آرامش است، ما با آرامش به دنیا می آییم و کل عالم هستی در خدمت انسان قرار دارد، ما قدم به این دنیا گذاشته ایم تا اعمال مثبت جمع کنیم و آرامش موقت ما تبدیل به آرامش ابدی شود. 

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با اشاره به این که اضطراب و نگرانی ما نشان این است که یک سری عوامل ما را از خداوند سبحان دور کرده است، افزود: متأسفانه 90 درصد آرامش ما از بین رفته است و اضطراب جایگزین آن شده است، زندگی بدون خدا، باعث کم شدن آرامش می شود؛ بنابراین هر اندازه از خداوند دور شویم، آرامش ما کمتر می شود.

 

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد اظهار کرد: عالم هستی یک شبکه به هم مرتبط است و همه امور با هم در ارتباط هستند.

 

فاصله گرفتن از بندگی، رابطه مستقیم با از بین رفتن آرامش دارد

امیری با اشاره به این که هر اندازه از عبد بودن فاصله بگیریم، آرامش ما کمتر می شود، گفت: در شبکه هستی، موجودات دیگری وجود دارند که وظیفه خود را انجام می دهند و عبد مطلق خداوند هستند. گیاه در موقعیت خود وظیفه عبد بودن خود را انجام می دهد.

 

وی با طرح این پرسش که ما در کجای شبکه هستی قرار داریم و آیا وظیفه بندگی خود را انجام داده ایم؟، ابراز کرد: هیچ موجودی بار امانت الهی را قبول نکرد، نه کوه، نه دریا و نه درخت و تنها انسان بود که این امانت را قبول کرد؛ از این رو وقتی انسان آفریده شد بار امانت الهی را به دوش کشید.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد افزود: در قرآن کریم، واژه های «افلا یَعقِلون» و «اکثرهم لا یتفکرون» به کار برده شده است، قانون عالم هستی بر عمل و عکس العمل بنا شده است، بدین معنا که هر عملی، عکس العملی دارد؛ اگر افکار و انرژی مثبت داشته باشیم، عکس العمل آن به خود ما بر می گردد و در مقابل نیز اگر افکار و انرژی منفی داشته باشیم نیز نتیجه آن به خود ما بر می گردد.  

 

تمام کائنات عالم هستی با هم در ارتباط هستند

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با خاطرنشان کردن این که قانون اولیه اسلام، عشق و محبت به تمام کائنات است، افزود: تمام کائنات با هم در تعامل هستند و تا زمانی که به حریم آن ها تجاوز نکنیم، آن ها نیز به حریم ما وارد نمی شوند.

 

امیری در ادامه به آرامش امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) در وصیت نامه خود می فرمایند: «با دلی‌ آرام‌ و قلبی‌ مطمئن‌ و روحی‌ شاد و ضمیری‌ امیدوار به‌ فضل‌ خدا از خدمت‌ خواهران‌ و برادران‌ مرخص‌، و به‌ سوی‌ جایگاه‌ ابدی‌ سفر می‌کنم‌. و به‌ دعای‌ خیر شما احتیاج‌ مبرم‌ دارم‌. و از خدای‌ رحمان‌ و رحیم‌ می‌خواهم‌ که‌ عذرم‌ را در کوتاهی‌ خدمت‌ و قصور و تقصیر بپذیرد.».

 

وی با اشاره به این که امروز جنگ تمدن با تمدن و دین به وسیله دین است، عنوان داشت: اگر ما به آرامش برسیم، دشمن نمی تواند در ما رخنه و نفوذ کند.

 

نقشه دشمن جایگزین ساختن سبک زندگی غیراسلامی به جای سبک زندگی اسلامی است

این کارشناس مسائل رسانه خطاب به دانش آموزان گفت: هر کدام از شما افسران جنگ نرم هستید، دشمن تلاش می کند که دین اسلام را از بین ببرد و این رسالت شماست که احیا کننده دین نبی مکرم اسلام باشید.

 

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با خاطرنشان کردن این که دشمن در صدد تغییر سبک زندگی ماست، افزود: نقشه دشمن جایگزینی سبک زندگی غیر اسلامی به جای سبک زندگی اسلامی است.

 

امیری با بیان این که رفتارتان به گونه ای باشد که معرف یک مسلمان واقعی باشید، گفت: با دیگران با احترام و مؤدبانه برخورد کنید، باید نگاه و رفتار شما بی نظیر باشد./1309/202/ب3

ارسال نظرات