۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۳۱۲۶۰۳
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

به دنبال توسعه مناسبات با کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای برقراری و استحکام روابط با تمامی کشورهای اسلامی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس انجام می دهد.
عوض حيدرپور نماينده مردم شهرضا در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صبح امروز در جمع خبرنگاران شهرستان شهرضا، اظهار کرد: توسعه مناسبات بین المللی با تمامی کشورهای جهان، به جز رژیم صهیونیستی و آمریکا که جزء خطوط قرمز ما بوده اند همواره در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار داشته است.

 

وی تصریح کرد: در میان کشورهای منطقه خاورمیانه، عربستان سعودی با دو دسته معارض روبه رو است، یکی معارضان القاعده و داعش که این کشور جزء سازماندهی کنندگان اصلی آن در سطح جهان بوده است و دیگری، در داخل کشور عربستان سعودی که شیعیان و سنی هایی هستند که همراه با موج بیداری اسلامی آگاه شده اند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، عنوان کرد: عربستان سعودی بر اساس یک اشتباه استراتژیک شیخ نمر را به شهادت رساند، به دنبال این اقدام در سراسر دنیا از جمله در ایران و حتی خاک سعودی تظاهرات ضد سعودی برگزار شد.

 

حیدرپور تأکید کرد: در جریان برگزاری تظاهرات ضد سعودی در ایران، گروهی اشتباه بزرگی انجام دادند و آن آن حمله به سفارت سعودی بود، که این  اشتباه بزرگ، نه مورد تأیید نظام است و نه مورد تأیید مجلس و نه مورد تأیید ملت ایران؛ سفارت سعودی نیز با استفاده از این اقدام و با شانتاژ تبلیغاتی سبب شد مسأله شهادت شیخ نمر به حاشیه برود و به دنبال آن روابط خود با ایران را قطع کرد.

 

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان به دنبال قطع روابط با عربستان سعودی و همچنین دیگر کشورهای منطقه نیز نبوده است، از وزارت خارجه هم خواسته شده است نهایت تلاش خود را با در در نظر گرفتن عزت و افتخار ملت ایران برای برقراری مجدد رابطه بکار گیرد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در عین حال در اجلاس سازمان همکاری های اسلامی در جده نیز مصوبه ای ارائه شده که فضا را مقداری سخت تر کرده است، اما ایران تمام تلاش خود را برای برقراری و استحکام روابط با تمامی کشورهای اسلامی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس انجام می دهد و وزارت خارجه هم باید موضوع را دنبال کند.

 

حیدرپور تصریح کرد: عربستانی ها هم باید به این فکر باشند که سازوکارهای اداری کشور خود را تغییر دهند، عمر حکومت های خاندانی در جهان به سرآمده است، باید به فکر ایجاد ساختارهای مدنی و اجتماعی کشور با همکاری و مشارکت مردم باشند.

 

وی در پایان گفت: گفت: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای برقراری و استحکام روابط با تمامی کشورهای اسلامی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس انجام می دهد./868/202/ب1

ارسال نظرات