۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۳۱۲۷۶۶
استاد حوزه علمیه بابل:

مردم به شورای نگهبان اعتماد کامل دارند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با بیان این مطلب که بین مردم و شورای نگهبان اعتماد کاملی برقرار است، گفت: حمایت های صریح و محکم امام راحل و مقام معظم رهبری از شورای نگهبان نشان از اهمیت کارکرد درست این نهاد مهم دارد.
محسن شيخي عزيزي

حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، استاد حوزه علمیه بابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با بیان این مطلب که بقا و حفظ نظام اسلامی در درست عمل کردن شورای نگهبان است، گفت: اگر افرادی که از مجرای نظارت استصوابی شورای نگهبان رد می شوند ملاک‌های لازم برای تصدی مسؤولیت در نظام اسلامی را نداشته باشند به تدریج شاهد استحاله در نظام و فاصه گرفتن از آرمانهای اصلی انقلاب خواهیم بود.

وی با هشدار نسبت به نفوذ چهره‌های لیبرال و لائیک در نظام اسلامی، افزود: شورای نگهبان بدون هیچ ملاحظه ای و براساس قانون مانع از ورود ناخالصی‌ها به ارکان نظام اسلامی شود.

امام جمعه لاله‌آباد با اشاره به هجمه‌های گسترده برخی افراد و جریانات علیه شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: جای تأسف است که برخی از افراد و مسؤولان کشور همان حرف‌های دشمنان قسم خورده نظام اسلامی را علیه شورای نگهبان تکرار می کنند.

وی ادامه داد: دشمنان نظام در پسابرجام خواب‌های آشفته ای را علیه جمهوری اسلامی دیده اند و با همراهی پیاده نظام های خود در صدد تحمیل فتنه ای دیگر به نظام اسلامی هستند.

حجت الاسلام شیخی با بیان برخی از اهداف پشت پرده حمله به شورای نگهبان، اظهار داشت: باز کردن راه نفوذ عناصر معلوم الحال به مصادر اصلی و مهم کشور، تضعیف جایگاه شورای نگهبان با زیر سوال بردن مشروعیت و مقبولیت نظام، ایجاد شک و تردید در اذهان عمومی درباره کارکرد شورای نگهبان و زیر سؤال بردن سلامت انتخابات از جمله اهداف پشت پرده هجمه وسیع به نهاد مهم شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی است، افزود: حمایت‌های صریح و محکم امام راحل و مقام معظم رهبری از شورای نگهبان نشان از اهمیت کارکرد درست این نهاد مهم دارد.

استاد حوزه علمیه بابل خواستار جدیدت و ایستادگی شورای نگهبان در عرصه دفاع از نظام اسلامی شد و تصریح کرد: باید از تاریخ مشروطه درس گرفت زیرا در صورت حاکمیت مخالفان شورای نگهبان و کمرنگ شدن عملکرد این نهاد شاهد ظهور دیکتاتوری هایی مانند رضاخان خواهیم بود.

وی ادامه داد: همه باید در برابر قانون تمکین نمایند و الزامات قانونی را رعایت کنند زیرا در صورت عدم رعایت قانون به خصوص از سوی نخبگان سیاسی هرج و مرج در کشور حاکم می شود.

حجت الاسلام شیخی با بیان این مطلب که هر کسی که برابر قانون تمکین نکند از نگاه مردم طرد می شود، گفت: مردم بصیر ایران نشان دادند که همواره با تبعیت محض از ولایت در بسیاری از امور از نخبگان سیاسی کشور مانند حماسه 9 دی 88 پیشروتر هستند.

وی افزود: مظلوم نمایی سناریویی نخ نما شده است که عیار آن برای ملت ایران مشخص است و مردم به کارکرد نهادهایی مانند شورای نگهبان اعتماد کامل دارند/1313/302/ب2

ارسال نظرات