۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۳۱۳۱۹۱
پژوهشگر علوم اسلامی:

دشمنان به دنبال تغییر عقاید و افکار جامعه اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر علوم اسلامی با بیان این‌که دشمنان به دنبال تغییر عقاید و افکار جامعه اسلامی هستند، گفت: تهاجم فرهنگی از طریق رسانه‌های غربی از جمله ماهواره و تلویزیون و دیگر رسانه‌ها بر روی ما تأثیر می‌گذارد و این مسأله در زندگی ما را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.
حجت الاسلام حجت بحري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حجت بحری، عصر امروز در همایش عصر امام خمینی(ره)، تحولات جهانی که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به این که در آستانه دهه فجر قرار داریم، اظهار داشت: امروز عبارت جنگ نرم را خیلی می شنویم و در جلسات مختلف می‌گویند بعد از اتمام جنگ با عراق دشمن به سراغ جنگ نرم رفته و برخی دیگر می‌گویند بعد از انقلاب جنگ نرم شروع شده است ولی به عقیده من ما هیچ مقطعی از زمان را نمی‌توانیم بیابیم که دشمن در پی جنگ نرم نبوده باشد.


وی با بیان این که سلاح دشمن در جنگ نرم فرهنگی و علمی است، گفت: در زمان پیامبر(ص) هم همین بوده و اذهان را بر علیه حضرت علی(ع) مشوش کردند و وقتی پیامبر(ص) از بین رفتند مردم حضرت علی(ع) را تنها گذاشتند.


وی با اشاره به این که افرادی که اطراف امام خمینی(ره) هم بودند، هیچ کدام سلاح به دست نمی‌گرفتند، یادآور شد: این افراد در صدد بودند که اهداف خود را در راستای جنگ نرم دنبال کنند و تحلیل‌ها را جوری دنبال می‌کردند که افرادی که با طرز فکر امام آشنا بودند گمان می‌کردند که آنها انقلاب دیگری را تحلیل می‌کنند و این یک واقعیتی است.


حجت الاسلام بحری با بیان این که از وقتی خدای متعال عالم را خلق کرده تا کنون همیشه حمله و دفاع بوده است، ابراز داشت: این که انقلاب ما هجمه بود و یا دفاع چیز مهمی نیست؛ زد و خورد گاهی نظامی و گاهی هم فرهنگی است ولی امروز دشمن همه تجربیات خود را جمع کرده و به این نتیجه رسیده است که آخرین حربه‌اش برای براندازی انقلاب اسلامی ایران جنگ نرم است و انسان‌های بصیر هم این را دریافتند که بیشترین تلاش دشمن روی بحث جنگ نرم است.


وی با اشاره به این که دشمنان به دنبال تغییر عقاید و افکار ما هستند، افزود: تهاجم فرهنگی از طریق رسانه‌های غربی از جمله ماهواره و تلویزیون و دیگر رسانه‌ها بر روی ما تأثیر می‌گذارد و این که برای فرزندان ما خواستگار می‌آید و ما شرایط سخت برایش می‌گذاریم و یا در اختلافات اولین کاری که می کنیم شکایت و دادگاه است این یعنی بازی برای دشمن و تأثیر پذیری از تهاجم فرهنگی دشمن.


این پژوهشگر علوم اسلامی با بیان این که در جنگ نرم دشمن از نیروی حریف سرباز می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این که ما در داخل با هم درگیر می‌شویم چه اصلاح طلب و چه اصول گرا در جبهه دشمن بازی می‌کند و نتیجه‌اش این می شود که انقلاب ناکارآمد نشان داده شود و در نهایت به نفع دشمن خواهد بود.


وی بالا رفتن سن ازدواج و آمار طلاق را نشان دهنده تهاجم فرهنگی دانست و اظهار داشت: خواهران مبلغه اگر می‌خواهند در جنگ نرم فعالیتی بکنند باید در بعد فردی خودسازی کنند و در بعد خانوادگی در همسرداری و در تربیت فرزند تلاش کنند و حداقل در بین بستگان الگو باشند و در بعد اجتماعی هم در محیط های تبلیغی به تبلیغ بپردازند و فعالیت‌های علمی داشته باشند و مهم‌ترین کار این است که مطابق نیاز مخاطب سخن بگوییم و در مورد مسائل و معضلات روز جامعه مطالعه و تبلیغ کنند./843/202/ب2

ارسال نظرات