۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۳۱۳۱۹۳
رییس ستاد اقامه نماز شهرری:

ترویج اقامه نماز نیاز به اقدامی جهادی دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز شهرری گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند اقامه نماز نیاز به جهاد دارد؛ بهترین و مهم ترین بستر در راستای اجرای اوامر رهبری در رابطه با اقامه نماز، آموزش و پرورش است.
ترویج اقامه نماز نیاز به اقدامی جهادی دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا، حجت الاسلام حمید رضا نصرآبادی رییس ستاد اقامه نماز شهرری، امروز در دوره آموزشی روحانیان که در سرای محله شهید غیوری شهرری برگزار شد، گفت: ستاد اقامه نماز شهرری در سال جاری با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود اقدامات ویژه‌ای در زمینه ترویج نماز در سطح شهرستان ری و مدارس آن انجام داده است.

 

 

 

حجت الاسلام نصرآبادی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در ایجاد شرایط مطلوب برای نهادینه کردن برپایی نماز در بین آحاد مردم به ویژه مدارس تاکید بسیار دارند به همین سبب ما با استفاده از امکانات مادی و معنوی موانع پیش رو در راستای ترویج این مهم را تا حدودی برطرف کرده‌ایم.

 

رییس ستاد اقامه نماز شهرری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و توصیه ایشان به اقدام جدی مسؤولان در بحث کیفیت نماز اعم از قرائت و داشتن حضور قلب در هنگام اقامه نماز، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اقامه نماز نیاز به جهاد دارد؛ بهترین و مهم ترین بستر در راستای اجرای اوامر رهبری در خصوص اقامه نماز، آموزش و پرورش است.

 

وی با اشاره به تاثیر مثبتی که حضور امام جماعت در مدارس دارد، گفت: حضور امام جماعت در مدارس بسیار ثمر بخش و تاثیر گزار بوده است و سبب تحول دانش آموزان و همسو شدن با امام جماعت شده است.

 

حجت الاسلام نصرآبادی اظهار داشت: هیچ کدام از موانع و بدرفتاری‌هایی که ممکن است برای روحانی پیش بیاید سدی در برابر این رسالت عظیم محسوب نمی‌شود چرا که آنان پیرو اطاعت از اوامر رهبری در این مسیر گام نهاده‌اند.

 

رییس ستاد اقامه نماز شهرری عنوان کرد: از مهم ترین اهداف ما در مدارس بحث صحت وضو و قرائت صحیح نماز است چرا که اگر به این اهداف بی‌توجحی شود سبب ترک این فریضه در سنین بالا خواهد شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین از دیگر اهداف بیان اسرار و مفاهیم شیرین نماز است تا سبب اشتیاق و معرفت روز افزون نمازگزار به نماز باشد./813/202/ب3

ارسال نظرات