۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۳۱۳۱۹۶
مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه:

انسان مؤمن مسحور زیبایی های گذرای دنیا نمی شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه عقل را مبنای درجه بندی افراد دانست و گفت: انسان مؤمن مسحور زیبایی های گذرای دنیا نمی شود.
حجت الاسلام فتحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سعید فتحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه، عصر امروز در جمع طلاب و روحانیان اظهار داشت: در اسلام تعقل و تفکر بسیار مورد تأکید است و از نشانه های فرد مؤمن این است که مردم همواره به او امید دارند و دست رد بر سینه کسی نزده و در حد امکان به دیگران کمک می رسانند.


حجت الاسلام فتحی ادامه داد: انسان مؤمن به دیگر انسان ها ضرر و زیان نرسانده و مردم از شر او در امان هستند و قضاوت او بر معیار حق بوده و شر از وی ساتع نمی شود، چنین فردی عمل نیک دیگران را بزرگ شمرده و عمل خیر خود را ولو بزرگ باشد، اندک می شمارد.


مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه ابراز داشت: ایمان درجات مختلفی دارد و این درجات بر مبنای عقل افراد تعیین می شود و موجب می شود افراد عاقل با تقواتر و زاهدتر نیز باشند.


وی یادآور شد: عقل، انسان را در دوراهی های زندگی به راه درست هدایت می کند، سعادت و شقاوت انسان ها در گرو عقل و تقوای مؤمن است، مؤمن باید عاقل باشد و از این عقل در راه کسب معرف دین بهره ببرد.


حجت الاسلام فتحی خاطرنشان کرد: انسان عاقل طمع ندارد و زیرک است، کمال انسان در گرو استفاده از قوه تعقل بوده و مقام قرب الهی نیز با انتخاب راه درست نصیب فرد می شود.


مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه قناعت را از دیگر ویژگی های فرد مؤمن خواند و گفت: انسان کامل در مصارف قناعت پیشه است و از اسراف دوری می کند، در عین حال به دنبال یاری رساندن به فقرا و نیازمندان است.


وی در پایان اظهار داشت: انسان مؤمن از نعمت های خدا در جهت رشد شخصیت و کمال خود بهره می برد، فرد عاقل خود را وابسته دنیا نکرده و به گذرا بودن زیبایی های دنیا واقف است و مسحور این زیبایی ها نمی شود بلکه از این نعمات در جهت کسب رضای پروردگار استفاده می کند./857/202/ب3

ارسال نظرات