۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۳۱۳۲۰۹
با بررسی طرح مشاوره تخصصی تحصیلی طلاب؛

نشست دوره‌ای مجمع نمایندگان طلاب در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست دوره ای مجمع نمایندگان طلاب با بررسی یک طرح ویژه با عنوان مشاوره تخصصی تحصیلی طلاب در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.
مجمع طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست دوره ای مجمع نمایندگان طلاب با بررسی یک طرح ویژه با عنوان مشاوره تخصصی تحصیلی طلاب، امشب در مجمع نمایندگان طلاب برگزار شد.

 

براساس این گزارش، حجت الاسلام سیداکبر حسین نژاد، رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه در ابتدای این نشست با اشاره به تلاش برخی در جهت تخریب وجهه شورای نگهبان اظهار داشت: اوضاع الان کشور طبیعی است و قبل از انقلاب هم این تلاش ها صورت می گرفت، بنابراین نباید ما مردم ومسؤلین را مقصر این امر بدانیم.

 

وی ادامه داد: شما اگر شبکه های مجازی دشمن را رصد کنید متوجه می شوید آنها  دست روی حساس ترین مراکز این کشور گذاشته اند و تلاش می کنند، چهره بدی از این نهادها نشان می دهند؛ به عنوان نمونه آنها شورای نگهبان را بد جلوه می دهند و سپاه و در جایی کل نظام را زیر سؤال می‌برند.

 

حجت الاسلام حسین‌نژاد با اشاره به حربه‌های دشمن در این راه، ابراز داشت: دشمنان گاهی مشکلات مردم را بیان می کنند، گاهی تعطیلی کارخانه ها و فقر ایران را به رخ می کشند، در حالی که در کشورهای خودشان این مشکلات حتی بسیار شدیدتر از ایران وجود دارد.

 

همچنین در ادامه این نشست پس از سخنرانی دو نفر از نمایندگان طلاب، حجت الاسلام قادر حیدری فسایی، عضو کمسیون آموزش مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به طرح مشاوره تخصصی طلاب، این امر را طرحی ویژه دانست و پیرامون آن مباحثی را مطرح کرد.

 

وی در معرفی فعالیت های مرکز تخصصی مشاور اضافه کرد: این مرکز طلاب را به شش گروه تحصیلی تقسیم بندی می کند؛ طلاب پایه اول تا سوم، طلاب پایه چهارم تا ششم، طلبه های پایه هفتم تا دهم، طلاب محصل در درس خارج، طلابی که قصد تبلیغ دارند و طلابی که می خواهند دروس را دوره کنند که این مرکز براین اساس متناسب با هرکدام از گروه ها مشاوره می دهد؛ مثلا وقتی طلبه ای می خواهد مغنی بخواند به او راهنمایی می دهد که چه کتاب هایی را مطالعه کند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: این طرح قرار است به صورت کاملا تخصصی مشاوره بدهد به عنوان نمونه فردی در گروه پایه هفت تا ده راهنمایی ارائه می دهد که حداقل ده سال سابقه تحصیل داشته باشد بنابراین اگر این طرح اجرا شود تحولی در حوزه علمیه ایجاد می شود.

 

گفتنی است در ادامه این نشست، کلیات طرح مشاوره تخصصی به رأی گذاشته شد و پس از سخنان دو نفر از موافقین و مخالفین به تصویب رسید و درادامه جزئیات این طرح نیز به تصویب بیشتر نمایندگان رسید./1330/202/ب2

ارسال نظرات