۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۳۱۳۳۶۴
آیت‌الله موسوی جزایری:

اجتهاد، هدف مقدس طلاب مدرسه علمیه مجازی فقه جعفری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که هدف اصلی طلاب این است که به قله اجتهاد نائل شوند گفت: در درس خارج طلبه باید از طریق نوآوری و ارائه نظریات جدید که به آن پژوهش گفته می شود، اجتهاد پیدا کند.
سومين همايش طلاب درس خارج مدرسه مجازي فقه جعفري خوزستان در اهواز سومين همايش طلاب درس خارج مدرسه مجازي فقه جعفري خوزستان در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز ظهر امروز در سومین همایش طلاب درس خارج مدرسه مجازی فقه جعفری با بیان این که امیدواریم خداوند طلاب این مدرسه علمیه و انسان را به اهداف مقدس موفق گرداند، ابراز داشت: هدف اصلی طلاب این است که به قله اجتهاد نائل شوند و باتوجه به گزارشات از شهرهای مختلف استان در این مدرسه علمیه مجازی فقه جعفری خوزستان نام نویسی کرده اند.

 

وی با بیان این نکته که اینترنت نعمت است و از این طریق دیگر نشر علوم گوناگون منحصر به محدوده خاصی نخواهد شد، گفت: با استفاده از اینترنت می توان از راه های دور استفاده هایی داشت به ویژه اگر شخص آنلاین باشد؛ آنلاین بودن به این معنا که مخاطبان نیز می توانند سوالات خود را مطرح کنند که البته باید به این سمت و سو گام برداشت.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که در راه اندازی مدرسه علمیه مجازی فقه جعفری خوزستان حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمع موقت اهواز و حجت الاسلام افضلی پیگیری هایی در این زمینه داشتند، ادامه داد: دوستان بسیاری زمان حضور در کلاس ها را ندارند و باتوجه به مشاغل کاریی امکان این مسأله برای آنها میسر نیست اما از استعداد خوبی بهره مند هستند که نباید متوقف شود که این مدرسه علمیه مجازی فقه جعفری خوزستان گامی در این جهت است.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که به نحو شایسته و بایسته فعالیت های این مدرسه علمیه ادامه دارد و اساتید خوبی به این کار پیوسته اند، خاطرنشان کرد: راه اندازی این مدرسه عملیاتی شد و امیدواریم این کار به هدف اعلی خود برسد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که در بخش خواهران برنامه های خوب و مشاوره‌هایی بسیار عالی صورت گرفته است، اظهار داشت: مدرسه علمیه مجازی فقه جعفری خوزستان افتخار بزرگی برای استان است؛ این اقدام در استان های به این شکل وجود ندارد و ممکن است که چنین طرحی اجرا شود اما در قالب یک برنامه منظم با ترتیبان صحیح آکادمیکی نیست.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به این که درس خارج با سطح های حوزه علمیه متفاوت است و در سطح ها، طلبه کتاب را مطالعه و آن را فرا می گیرد، افزود: در درس خارج طلبه باید از طریق نوآوری و ارائه نظریات جدید که به آن پژوهش گفته می شود، اجتهاد پیدا کند.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به این که امروزه پژوهش در کشور مورد عنایت است و این مسأله از طلاب سطح ها باید آغاز شود، عنوان کرد: حجت الاسلام سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور از طلاب خوزستانی به ویژه دانش پژوهان دینی اهواز اعلام رضایت داشتند اما انتقاد کردند که میزان پژوهش باید افزایش پیدا کند.

 

وی تأکید کرد: طلاب در زمینه پژوهش موضوع مشخص را تعیین کنند و درخصوص آن به تحقیق بپردازند که از این مقاله استفاده بالایی خواهد داشت؛ شرکت در جشنواره علامه حلی، بهره بری در نشریه فقه جعفری و همچنین ارسال آنها به قم، سپس تهران و نشر در جهان انجام خواهد شد./9453/202/ب1

ارسال نظرات