۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۳۱۳۵۶۱
در پردیس سینمایی رازی؛

اختتامیه سومین دوره مسابقات قرآنی سراج برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسابقات قرآنی سراج با تمرکز بر ظرفیت محلات شهر تهران برگزیدگان خود را شناخت.
مصحف قرآن کتاب قرآن قران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالرحمان غیاث، محقق علوم قرآنی غرب جمعه نهم بهمن ماه در اختتامیه سومین دروه از مسابقات قرانی سراج در پردیس سینمایی رازی، گفت: امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه خود به این موضوع اشاره کردند که؛ قرآن بزرگترین دستور زندگانی مادی و معنوی است.




وی افزود: در ابتدا این‌گونه به نظر می‌رسد که کلمه دستور به نوعی معنای امری دارد، اما با مراجعه به فرهنگ لغات دهخدا می‌توان دریافت که این عبارت به معنای پایه و قاعده می‌باشد.




استاد حوزه علیمه در خصوص نحوه عمل به قرآن کریم، بیان داشت: قرآن پایه و اساس زندگی است و در کل تمام وجوهات زندگی را در بر می‌گیرد، با عمل به قرآن می‌توان زندگی را ساخت.




وی تاکید کرد: برای رفتن به سمت قرآن کریم باید انگیزه داشت، این انگیزه به طور کامل در آیات سوره «محمد» بیان شده است و در آن قرآن را به عنوان بهترین علم به ما معرفی کرده است.




استاد حوزه علمیه در پایان، گفت: کسانی که در عرصه قرآن کریم قدم بر می‌دارند باید خود را محدود به بحث ترجمه نکنند و در بخش تولید علم قرآنی نیز تلاش خود را به کار بگیرند.




گفتنی است این مسابقات با این هدف برگزار شده بود تا ظرفیت قرآنی محلات شهر تهران و استعدادهای نهفته در این محلات شناسایی شود، در پایان مراسم نیز از نفرات برتر در رشته‌های مختلف تجلیل به عمل آمد.




لازم به ذکر است این مراسم با همت فرهنگسرای رازی متعلق به شهردای منطقه 11 تهران با نظم و برنامه‌ریزی بسیار خوبی برگزار شد./856/202/ب1

ارسال نظرات