۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۳۱۳۶۰۱
مدیر مرکز زبان حوزه تبیین کرد؛

چشم‌انداز 10 ساله حوزه برای آموزش زبان‌های زنده دنیا

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی عارف با اشاره به چشم انداز 10 ساله حوزه برای آموزش زبان‌های زنده دنیا، گفت: براساس این چشم انداز که متن آن پس از تأیید شورای راهبردی حوزه منتشر می‌شود؛ تمام مدارس کشور تا سال 1404 باید دارای ظرفیت آموزش زبان باشند.
حجت الاسلام سيدعليرضا حسيني عارف، مدير مرکز زبان حوزه هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعلیرضا حسینی عارف، مدیر مرکز زبان حوزه های علمیه، پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی مدیران آموزشی و استادان مکالمه عربی که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: این دومین روز از این هم اندیشی است  که دیروز مصاحبه  ارزیابی از استادان داشتیم که 64 نفر از بیش از 100 نفر که نامزد اولیه بوده اند پذیرفته شده و حضور پیدا کرده اند.

 

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست، ابراز داشت: دلیل اصلی برگزاری این همایش این است که بتوانیم کادر آموزشی خودمان را جذب کنیم و همچنین از بین افرادی که شناخته شده نیستند و این استادان معرفی می کنند که توانایی آموزش دارند معرفی و جذب شوند و هدف دوم برگزاری این نشست را هم می توان هم اندیشی مسأله برنامه های آموزشی و گنجاندن این درس در بین دروس طلاب عنوان کرد.

 

حجت الاسلام حسینی عارف با اشاره به شروع دوره مکالمه عربی در تابستان گذشته خاطرنشان کرد: در تابستان سال جاری غیر از استان قم در 7 استان دیگر این کار را شروع کردیم و اگر استادان در ارزیابی هایی که دیروز صورت گرفت موفق باشند در نهایت ما در 16 استان می توانیم فعالیت خود را آغاز کنیم.

 

سیاست مدرسه ای در آموزش زبان

وی افزود: سیاست ما آموزش مدرسه ای است و نه منطقه ای و تجمیعی مگر در تابستان که تجمیعی مؤثرتر است؛ چرا که جمع کردن همه طلاب و قرنطینه آن ها در طول سال امکان نداشته و علاوه بر آن ضررهایی را به بار می آورد.

 

مدیر مرکز آموزش زبان حوزه به چشم انداز 10 ساله آموزش زبان اشاره کرد و عنوان داشت: این چشم انداز که متن آن پس تأیید شورای راهبردی منتشر می شود این است که در سال 1404 تمام مدارس کشور دارای ظرفیت آموزش زبان باشد و مدارس برتر استان ها آماگی برای زبان های مهم دیگر هم در خود به وجود بیاورند و از امکانات سخت افزاری لازم نیز برای این کار برخوردار باشند.

 

برنامه‌های نیل به چشم انداز 10ساله

وی با بیان این که برای رسیدن به این اهداف بلند باید برنامه و نقشه راهی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در این راه باید نخست همان برنامه تابستان را از نیم سال دوم امسال هم در قم و در استان ها آغاز کنیم و برنامه دوم ما تأسیس مرکز تربیت مدرس است که از پایه 6 به بعد پذیرش کند و در آینده کادر استادان زبان را شکل دهد.

 

حجت الاسلام حسینی عارف افزود: کار بعدی ایجاد مدرسه زبان است که براساس آن طلبه از اول با مکالمه عربی آشنا بشود و درس های بعدی را به صورت عربی آموزش ببیند و در نهایت کارگاه متون آموزشی و تدوین و آموزش متون است و درست است که این کار تأسیسی و جدید با مشکلاتی روبه‌رو است اما باید با همفکری زمینه را برای ایجاد این امر آماده کنیم./1330/پ202/ی

ارسال نظرات