۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۳۱۳۷۳۴
استاد حوزه علمیه:

روحانیت با تکیه بر کلام اهل بیت مسائل مورد نیاز جامعه را تبیین کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که ائمه طاهرین(ع) همه مسائل را بیان کرده و محدثان بزرگ نیز همه چیز را نوشته اند، گفت: روحانیت و طلاب باید با جست وجو در کلام ائمه طاهرین(ع) مسائل را استخراج و برای مردم جامعه تبیین و تفهیم کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمرتضي صالحي خوانساري، استاد حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی صالحی خوانساری استاد حوزه علمیه قم امشب در مراسم بزرگداشت هفتمین شب درگذشت والده حجت الاسلام والمسلمین رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و رییس مرکز اسلامی هامبورگ که در مسجد فاطمیه قم برگزار شد به تبیین جایگاه زن در اسلام پرداخت.


وی با اشاره به حقوق زنان افزود: زمانی دختر رضا شاه در رسانه کشور حق زن را کشف حجاب مطرح کرد که نادرست است؛ از این رو روحانیت باید با جستار در فرمایشات ائمه طاهرین(ع) حقوق و شؤون زنان را تبیین کنند تا افرادی اجازه سوء استفاده نداشته باشند.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که ائمه طاهرین(ع) همه مسائل را بیان کرده و محدثان بزرگ نیز همه چیز را نوشته اند، اظهار داشت: روحانیت و طلاب باید با جست وجو در کلام ائمه طاهرین(ع) مسائل را استخراج و برای مردم جامعه تبیین و تفهیم کنند.


وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) ادامه داد: حضرت فرمودند «دختران حسنه و پسران نعمت هستند از این رو حسنه ثواب و نعمت سؤال می آورد»؛ تلاوت قرآن و تحجد شبانه حسنه محسوب می شوند و دختر نیز حسنه است، همچنین قدرت جوانی، سلامتی و مال حلال نعمت است و پسر نیز نعمت به شمار می رود.


حجت الاسلام صالحی خوانساری با بیان این که پدران و مادران جایگاه پسران و دختران خود را نمی دانند، ابراز داشت: گاهی پدران و مادران جایگاه ها را نمی دانند و فقط فرزندان را به وجود آورده و آن ها را نامگذاری می کنند.


وی عنوان کرد: غالبا دلیل این که فرزندان راه های نادرست را انتخاب می کنند و به مسیرهای خلاف کشیده می شوند به سبب عدم شناخت پدران و مادران است، حتی آخرین سخن پیامبر اسلام نیز درباره جایگاه و شأن زنان بوده است.


استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دختران روزی مادر می شوند که حقیقتا کسی تاکنون جایگاه مادر را نشناخته است؛ سرمایه شیعیان در مسائل گوناگون بسیار است اما متأسفانه روی این سرمایه ها به خوبی متمرکز نشده ایم.


وی در پایان با تجلیل از شخصیت حجت الاسلام والمسلمین رمضانی اضافه کرد: ایشان به عنوان رییس مرکز اسلامی هامبورگ ارتباط بسیار خوبی با ادیان و مذاهب برقرار کرده و اقدامات بسیار خوبی را در اروپا انجام داده اند؛ امید است که اسلام ناب محمدی با فعالیت های ایشان در مراکز گوناگون گسترش پیدا کند./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات