۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۱۴۳۲۷
آیت الله مجتهد شبستری:

پیروزی انقلاب اسلامی با عمل به قرآن محقق شد/ قرآن عامل هدایت بشر و جامعه انسانی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که قرآن عامل هدایت بشر و جامعه انسانی است، گفت: انقلاب اسلامی ایران در سایه عمل به چند آیه قرآن به پیروزی رسید که با عمل به کل قرآن دستاوردهای جهانی بیشتری می تواند کسب کند.
همايش بسيج طلاب تبريز با حضور آيت الله شبستري در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ظهر امروز در آیین تجلیل از حافظان قرآن کریم، اظهار داشت: قرآن کریم کتاب هدایت و برنامه سعادت بشر است.


وی با بیان این‌که با تأکید بر اینکه ترویج و تلاوت قرآن باید مقدمه ای برای عمل به این کتاب آسمانی باشد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در سایه عمل به چند آیه قرآن به پیروزی رسید که با عمل به کل قرآن دستاوردهای جهانی بیشتری می تواند کسب کند.


عضو خبرگان رهبری افزود: مردم ایران با عمل به چند آیه قرآن درباره تبعیت از ولایت و جهاد، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و مجد و عظمت بین المللی امروز کشور حاصل از عمل به این چند آیه است و در صورتی که به تمام آیات قرآن عمل می‌شد؛ در کشور مدینه فاضله حاصل می‌شد.


وی با بیان این‌که اگر حافظان قرآنی که به این کتاب آسمانی عمل کنند با انبیای الهی محشور خواهند شد، افزود: قرآن، به عنوان یک کتاب انسان‌ساز و برنامه ای جهت عمل است، نه اینکه صرفا در تاقچه خانه ها گذاشته شود و در مجالس ترحیم قرائت شود.


آیت الله شبستری با اشاره آیاتی از قرآن کریم درباره حفظ و صیانت از این کتاب شریف، افزود: حفظ قرآن کریم بالاترین نعمت الهی است، حافظان این کتاب شریف در نور الهی غوطه ور هستند و بر روح معنوی آن ها افزوده می شود.


وی همچنین با اشاره به اثرات قرآن بر قلب و روح انسان، خاطرنشان کرد: قرآن عامل هدایت بشر و جامعه انسانی است و انسان را به مقصد و سعادت دنیا و آخرت می رساند، از این رو جوامع بشری به ویژه مسلمانان باید به این کتاب شریف توجه بیشتری داشته باشند.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که نفاق و دورویی در صفات شخصیتی مؤمن راهی ندارد و عمل به قرآن نفاق، ظلمت و گمراهی را از بین می برد، تصریح کرد: انس با قرآن سبب صفای دل و نورانیت قلب انسان شده و در سایه آن انسان را به سعادت می رساند./854/203/ب2

ارسال نظرات