۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳
کد خبر: ۳۱۴۴۲۳
امام جمعه شهر برزک کاشان:

انقلاب سبب نجات از طاغوت و ناپاکی شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر برزک با تأکید بر این که انقلاب اسلامی باید زمینه ساز ظهور باشد، گفت: انقلاب اسلامی سبب نجات ما از طاغوت و ناپاکی شد، اما این طهارت نهایی نیست، بلکه باید برای ظهور امام زمان(عج) تلاش کرد.
حجت الاسلام محمد حسين حلاجي مفرد

حجت الاسلام محمد حسین حلاجی مفرد، امام جمعه شهر برزک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که امام دارای افق فکری بالایی بود، گفت: امام راحل با انقلاب، اندیشه ها را تغییر داد و در آن تعالی ایجاد کرد.

 

افزود: انقلاب اسلامی ایران نگاه ما را نسبت به آموزه های دینی ارتقاء داد که نمونه آن نجات زنان از وضعیت نابسامان گذشته است.

 

حجت الاسلام حلاجی مفرد گفت: مادران شهدا و ایثارگران و کسانی که برای انقلاب سرمایه گذاشتند، امروز از وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور مطلع هستند و آن را تحلیل می کنند.

 

امام جمعه شهر برزک با بیان این که طاغوت مانند انسانی است که نیاز به طهارت دارد، اما خاکی برای تیمم و آبی برای وضو ندارد، اما انقلاب برای ما طهارت آورد، افزود: ایجاد انقلاب برای ما در حد تیمم است.

 

وی با اشاره به این که انقلاب موجب سکانداری انسانی شایسته در کشور شد، افزود: افق آینده باید مانند طهارت دوران اضطرار و ناچاری دیده شود که باید به دنبال طهارت اصلی که با آب است رفته تا امام زمان(عج) ظهور کند.

 

به گفته وی، انقلاب موجب نجات ما از طاغوت و ناپاکی شد، اما این طهارت نهایی نیست، بلکه باید برای ظهور امام زمان(عج) تلاش کرد.

 

حجت الاسلام حلاجی مفرد با بیان این که انقلاب اسلامی باید زمینه ساز ظهور باشد و مردم را از خواب بیدار کند و از غفلت خارج کند، گفت: انقلاب مانند سفره ای است که همه نشسته اند و تعدادی میزبان و تعدادی میهمان هستند که هنر در میزبان بودن است.

 

امام جمعه شهر برزک ادامه داد: برخی خود را در انقلاب میهمان می دانند و توقع دارند که به آنها رسیدگی شود، اما باید با میزبان دانستن خود به دنبال ایثار باشیم.

 

حجت الاسلام حلاجی مفرد با انتقاد از منفعت طلبی، تأکید کرد: مسؤولان و صاحب منصبان باید خود را میزبان بدانند تا، نارضایتی ها کاهش یابد./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات