۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۳۱۴۶۰۷
دبیر کل مجمع جهانی زنان ایثارگر دوستدار صلح:

زنان فداکار و ایثارگر نقش اساسی در ایجاد فرهنگ صلح در جهان دارند

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی زنان ایثارگر دوستدار صلح گفت: مادران شهید برای صلح تلاش و فرزندان و پاره تن خود را برای آسایش دیگران اهدا کردند.
زنان فداکار و ایثارگر نقش اساسی در ایجاد فرهنگ صلح در جهان دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم حسنیه السادات حسینی، دبیر کل مجمع جهانی زنان ایثارگر دوستدار صلح، امروز در دومین نشست کنفرانس بین المللی زن، صلح و ایثار که تحت عنوان سمپوزیوم صلح در خانواده در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد، به اهمیت صلح در خانواده و اهداف و رویکرد مجمع جهانی ایثارگر و دوستدار صلح پرداخت.

 

وی با اشاره به این که محوریت این مجمع بر صلح است، ابراز داشت: صلح، واژه و مفهومی است که با فطرت انسان ها درگیر است، همه دنبال آرامش هستند و آن را دوست دارند. انسان های فرهیخته با جنگ می جگند تا امنیت و صلح را برقرار کنند.

 

مجمع جهانی زنان ایثارگر دوستدار صلح، تشکلی مردمی است
رییس کنفرانس بین المللی زن، صلح و ایثار افزود: مجمع جهانی زنان ایثارگر دوستدار صلح، تشکلی غیردولتی، غیر سیاسی، غیر اننفاعی و مردمی است که فعالیت های خود را در سطح ملی و بین المللی از سال 1391 شروع کرده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه به اهداف اصلی مجمع جهانی ایثارگر دوستدار صلح اشاره کرد و گفت: ارتقا و ترویج فرهنگ فداکاری و تلاش در جهت اعتلای روز افزون ارزش های ایثارگری در داخل و خارج از کشور و بسط و تعمیق نگاه ادیان مختلف به ترویج صلح و دوستی در جهان از اهداف اصلی این مجمع است.

 

رییس کنفرانس بین المللی زن، صلح و ایثار با اشاره به این که این مجمع در جهت افزایش نقش مشارکت زنان فداکار در پیشبرد صلح جهانی تلاش می کند، افزود: ما سعی کردیم در جهت ارتقا سطح آگاهی جوامع مختلف از فعالیت های زنان ایثارگر و فداکار در برقراری صلح جهانی تلاش کنیم. 

 

زنان فداکار و ایثارگر نقش اساسی در ایجاد فرهنگ صلح در جهان دارند
وی افزود: این مجمع بر این باور است که زنان به ویژه زنان فداکار و ایثارگر نقش اساسی در ایجاد فرهنگ صلح در جهان دارند، این سازمان مردم نهاد معتقد است که زنان به عنوان آسیب پذیرترین اقشار در نا آرامی ها، جنگ ها، خشونت ها و تجاوزها، صاحبان انگیزه یب قوی در پیشگیری از تشنج ها و تنش ها محسوب می شوند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: چنانچه اندیشه والای انسانی در میان زنان قوت بگیرد و کدورت زرق و برق مظاهر دنیایی اجازه بروز انگیزه های فطری آنان را فراهم سازد، می توانند تربیت کنندگان سردمداران صلح جهانی باشد.

 

وی افزود: مجمع جهانی ایثارگر و دوستدار صلح در راه رسیدن به هدف خود که تلاش اشاعه افکار بشر دوستانه و دستیابی به صلح جهانی است، بر اساس محورهایی چون ایجاد بستر مناسب در خصوص بهره گیری از متفکران، اندیشمندان برجسته ادیان الهی و سایر صاحب نظران در خصوص گسترش صلح جهانی و هچنین تدوین زندگی نامه ها و خاطرات زنان برجسته ای که فداکاری های خاصی داشتند گام بردارد.

 

مادران شهید، فرزندان خود را برای آسایش دیگران اهدا کردند
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: این مجمع در راستای شناسایی زنان ایثارگر و فداکار جوامع مختلف و ایجاد بانک اطلاعاتی از آنان تلاش می کند.

 

حسینی ابراز داشت: شرکت در همایش ها و مجامع گوناگون داخلی و خارجی در راستای حمایت و توسعه نقش آفرینی زنان در برقراری صلح و دوستی و برگزاری نمایشگاه ها، همایش ها، سمینارها، گردهمائی در راستای اهداف اصلی مجمع با موضوع صلح و دوستی و همچنین تولید آثار مکتوب و هنری در زمینه های مختلف  از جمله فعالیت های این مرکز است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: در بسیاری از مجامع جهانی زنان بسیجی را انسان هایی خشن معرفی کردند که بایستی از این مسأله دفاع شود.

 

دبیر کل مجمع جهانی ایثارگر و دوستدار صلح به رابطه صلح و ایثار اشاره کرد و گفت: مادران شهید برای صلح تلاش کردند، آن ها فرزندان و پاره تن خود را برای آسایش دیگران اهدا کردند./1309/202/ب1

ارسال نظرات