۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۳۱۴۷۰۲
امام جمعه اهر:

منافع برجام برای اشتغال زایی جوانان هزینه شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده گفت: هرقدر منافعی که از لغو تحریم‌ها به‌دستمان خواهد رسید برای زیرساخت‌ها و افزایش تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان هزینه شود
حجت الاسلام حاجي زاده امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده امام جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، یکی مسائل مهم کشور را اقتصاد و رفاه مردم دانست و اظهار داشت: اقتصاد یکی از ابزار های فشار دشمن به نظام اسلامی در طول پیروزی انقلاب بود.


وی ادامه داد: از دوران انقلاب به بعد، دشمنان نظام به‌نوعی ایران را تحریم کرده‌اند، اموال و پول‌های بلوکه‌شده ای که اخیراً آزاد شدند، همان نفتی است که قبل از انقلاب به آمریکایی‌ها فروخته‌شده بود و به‌طور ظالمانه دارایی‌های ملت را تصرف کرده بودند.


امام جمعه اهر افزود: دشمنان از دوران انقلاب به‌نوعی در تلاش‌اند تا کشورمان پیشرفت و توسعه نداشته باشد و از نظر اقتصادی ما را تضعیف کنند، ولی علی‌رغم این موضوع، ایران در طول 37 سال در مسائل علمی، انرژی هسته‌ای، تکنولوژی، تولید علم پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته‌ایم.


وی با اشاره به اینکه پس از اجرایی شدن برجام و پیروزی تیم دیپلماتیک ایران در برابر قدرت‌های جهانی، گفت: هرقدر منافعی که از لغو تحریم‌ها به‌دستمان خواهد رسید برای زیرساخت‌ها و افزایش تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان هزینه شود، مقدمه‌ای برای تحقق اقتصاد مقاومتی و خودکفایی اقتصاد کشور و درواقع نسخه شفابخشی در بُعد اقتصاد و فرهنگی خواهد بود.


عضو شورای استانی حوزه علمیه دهه فجر را مناسب‌ترین زمان برای آشنایی با دیدگاه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری با دیدگاه جوان‌گرایی، همیشه به پیشرفت علمی و فرهنگی نیز توجه داشته است.


وی خاطرنشان کرد: بایستی دیدگاه‌های مؤثر امام خامنه‌ای برای جوانان تبیین شود، به‌طوری‌که کشور متعلق به جوانان بوده و برای پیشرفت و توسعه آن برنامه‌ریزی کنند، آینده کشور برای جوانان است و به دست جوانان ساخته خواهد شد.


حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه مشکل بیکاری جوانان بعد از برجام دوران کوتاهی را سپری می‌کند، یادآور شد: دهه فجر فرصتی است تا با تبیین عملکرد ادارات و مسؤولان، چنانچه ضعفی بوده با صراحت اعلام کنند و اگر نقاط قوتی بوده که هست، بایستی بازگو شود./854/302/ب3

ارسال نظرات