۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۳۱۴۸۹۵
رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور:

10 هزار تشکل قرآنی در کشور فعالیت دارند/ تربیت 150 هزار مربی قرآنی

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان دارالقرآن کشور تعداد تشکل‌های قرآنی کشور را 10 هزار تشکل بیان کرد و گفت: ۹۹ درصد این تشکل‌ها مشکل مکان برای فعالیت دارند، در حالی که در آموزش ‌و پرورش فضا وجود دارد، اما از متخصصان قرآنی بهره‌گیری نمی‌کنیم.
مهدي قره شيخ لو، رييس سازمان دار القرآن کريم کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مهدی قره شیخ لو پیش، رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور امروز در همایش قرآنی در ساری با بیان این که سالانه 200 میلیارد تومان برای فعالیت‌های قرآنی در مجلس مصوب می‌شود گفت: امسال تاکنون ریالی از این اعتبار تخصیص نیافته است.

 

وی با بیان این که وقتی بحث قرآن پیش می‌آید درباره ضرورت و جایگاهش باید تأکید داشته باشیم، گفت: همه کشور و مسؤولان و جامعه باید قرآنی باشد و اگر بخواهیم جامعه قرآنی شود باید از خودمان شروع کنیم و قرآن در زندگی فردی و اجتماعی ما نقش جدی داشته باشد.

 

رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور با اشاره به این که باید احساس نیاز جدی به قرآن داشته باشیم، تصریح کرد: اگر تلاش کنیم درجه قرآنی بودن خود را بالابریم به همان مقدار نیز می‌توانیم در دیگران نیز تأثیرگذار باشیم و آموزش‌وپرورش که نسل آینده کشور را پرورش می‌دهند باید به قرآن توجه اساسی داشته باشند و موضوع قرآن را در زندگی خود جدی گیریم.

 

وی با بیان این که نیازمند امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای فعالیت‌های قرآنی در جامعه هستیم، افزود: متأسفانه اکنون در کشور در هر دو بخش ضعیف هستیم و امکانات سخت‌افزاری با نیاز کشور تناسبی ندارد.

 

رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور ادامه داد: چند سالی است که در لایحه بودجه سنواتی کشور اعتباری برای قرآن در مجلس مصوب می‌شود اما کل این اعتبار در برابر بودجه کشور عدد و رقم بسیار ناچیزی است و هرسال 200 میلیارد تومان برای فعالیت‌های قرآنی در کشور مصوب می‌شود که معادل یک قرارداد در برخی وزارت خانه‌هاست اما از اعتبارات مصوب سالانه قرآنی در سال جاری ریالی پرداخت‌نشده است و این امر از مشکلات فراروی به شمار می‌رود.

 

وی بابیان این که از امکانات کشور بهینه برای فعالیت‌های قرآنی استفاده نمی‌شود اظهار داشت: صد هزار مدرسه در کشور وجود دارد که بسیاری از مدارس تک شیفته هستند و در ساعات دیگر استفاده بهینه از آن نمی‌شود.

 

رییس سازمان دارالقرآن کشور، تعداد تشکل‌های قرآنی کشور را ده  هزار تشکل بیان کرد و گفت: 99 درصد این تشکل‌ها مشکل مکان برای فعالیت دارند، در حالی در آموزش‌وپرورش فضا وجود دارد ولی از متخصصان قرانی بهره‌گیری نمی‌کنیم.

 

قره شیخ لو با اشاره به این که صدها پروژه قرآنی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که به خاطر اعتبار نیمه‌کاره مانده است، افزود: باید از فضاهای دستگاه‌های دیگر مانند مدرسه و مسجد برای فعالیت‌های قرانی استفاده کنیم.

 

رییس سازمان دارالقرآن کشور، تعداد تشکل‌های قرآنی کشور به تفاهم‌نامه با آموزش ‌و پرورش اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت آموزش‌وپرورش، اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات برای گسترش فعالیت‌های قرانی استفاده کنیم.

 

قره شیخ لو با بیان این که بیش از هشت هزار بقاع متبرکه در کشور داریم که می‌توانند تبدیل به پایگاه‌های قرآنی شوند، افزود: در سال های گذشته 150 هزار مربی قرآنی در کشور تربیت‌شده‌اند که برای فعالیت نیازمند فضا هستند.

 

رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور یادآور شد: در حوزه نرم‌افزاری زیاد کار نکرده‌ایم و نیازمند یک عزم ملی برای سرمایه گذاری و آموزش در حوزه قرآنی هستیم و هنوز در منابع قرآنی ضعف داریم و به عنوان نمونه در کلاس چهارم دبستان انواع رسم الخط های قرآنی را درنظرگرفتیم که فهم آن برای دانشجویان نیز مشکل است.

 

قره شیخ لو تصریح کرد: اگر نتوانیم جلوی بیسوادی قرآنی را در آموزش و پرورش بگیریم کاری از دست دیگر سازمان ها نظیر تبلیغات اسلامی برنخواهد آمد و ما آمادگی ارائه آموزش های لازم به مربیان آموزشی در حوزه قران خواهیم داشت و در حوزه نرم افزاری باید منابع و ظرفیت های آموزشی را به روز کنیم./950/202/ب2

ارسال نظرات