۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۳۱۵۰۲۷
امام‌جمعه گناوه:

سرافرازی مؤلفه شیعه، به ‌واسطه نام امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه گناوه گفت: در حال حاضر نام و مؤلفه شیعه به‌ واسطه‌ نام امام خمینی (ره) است که تغییر و تحول عظیمی در جهان ایجاد کرد و بنابراین علمای دین و فقهای شیعه، نقش بسیار برجسته‌ای در فراز و نشیب تاریخ تشیع دارند.
سرافرازی مؤلفه شیعه، به ‌واسطه نام امام خمینی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، جلسه هم‌اندیشی امام‌جمعه و مدیران حوزه‌های علمیه شهرستان گناوه با مسؤولان شهرستان و مشاوران مذهبی با موضوع جذب حداکثری طلبه در حوزه‌های علمیه، صبح امروز در مدرسه علمیه الزهرا گناوه برگزار شد.

 

امام‌جمعه گناوه در این مراسم گفت: شهرستان گناوه جمعیتی حدود 100 هزار نفر جمعیت دارد که باورهای دینی و اعتقادی مردم آن بسیار عمیق و ریشه‌دار است.

 

وی افزود: با توجه به اینکه ثبت‌نام سال تحصیلی 95-96 حوزه‌های علمیه، از اوایل بهمن‌ماه شروع‌شده و تا 20 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت، لازم است که مسؤولان و دستگاه‌های مربوطه، برای جذب حداکثری طلبه در مدارس علمیه خواهران و برادران تلاش کنند.

 

امام‌جمعه گناوه تأکید کرد: هرچند ممکن است در برخی خانواده‌ها ذهنیت‌هایی نسبت به روحانیت و طلاب علوم دینی وجود داشته باشد که خیلی متمایل به قرار گرفتن فرزندانشان درراه سربازی امام عصر نباشند، اگر ما با زبان خیر و بیان خوب، خانواده‌های متدینی که فرزندان مستعد دارند را تشویق و ترغیب برای جذب حوزه‌های علمیه کنیم، قطعاً تأثیرگذار بوده و سعادت دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت.

 

وی بابیان اینکه طلبه و سرباز امام عصر شدن یک افتخار است، اظهار داشت: ما در کنار دکتر و مهندس، به طلبه هم نیاز داریم، چون یک طلبه می‌تواند سرنوشت یک کشور، یک مملکت و جهان را تغییر بدهد.

 

حجت‌الاسلام رکنی حسینی گفت: در حال حاضر نام و مؤلفه شیعه به‌واسطه‌ی نام امام خمینی (ره) است که تغییر و تحول عظیمی در جهان ایجاد کرد و بنابراین علمای دین و فقهای شیعه، نقش بسیار برجسته‌ای در فراز و نشیب تاریخ تشیع دارند.

 

امام‌جمعه گناوه یادآور شد: اگر آن فتوای مرحوم شیرازی نبود، استعمارگران هنوز بر کشور ما سیطره داشتند و یک سطر از یک جمله‌ی مرحوم آیت‌الله شیرازی، که فرمودند "استعمال توتون در حکم محاربه با امام زمان  است"، توانست تمام نقشه‌های دشمن را بر باد بدهد.

 

وی تأکید کرد: تفقه در دین و آشنا کردن مردم با احکام شرعی و دینی، بسیار اهمیت دارد، زیرا مردم با مسائل دینی‌شان بسیار فاصله گرفته‌اند و باید احکام دین برای آنان بیان شود.

 

حجت‌الاسلام رکنی حسینی با اشاره به سخن پیامبر که خطاب به حضرت علی(ع) فرمودند "علی جان اگر یک نفر به دست تو هدایت پیدا کند از همه‌چیز که آفتاب بر او می‌تابد بهتر است"، خاطرنشان کرد: این نقش هدایت‌گری بر عهده فقهای دین و طلاب است و خداوند در سوره توبه، آیه‌ی 122 همه را تهدید می‌کند که باید عده‌ای برای جهاد بروند و عده‌ای دیگر در کنار پیامبر، برای یادگیری علوم دین بمانند و فقه را بیاموزند.

 

امام‌جمعه گناوه ابراز داشت: باگذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ایران، متأسفانه هنوز بسیاری از مساجد ما امام جماعت ندارد که قطعاً باوجود حوزه علمیه می‌توان مساجد و مدارس را تحت پوشش قرارداد.

 

وی ادامه داد: به برکت این نظام اسلامی و سایه مقام معظم رهبری که امروز بر سر حوزه‌های علمیه است و هدایت‌ها و حمایت‌های ایشان، سطح علمی حوزه‌های علمیه ارتقا یافته و در حال تلالو است و از همین رو شاهد هستیم خیلی از کسانی که تحصیلات عالیه از دانشگاه‌ها دارند، روانه حوزه می‌شوند و در این لباس مقدس قرار می‌گیرند.

 

حجت‌الاسلام رکنی در پایان بر لزوم تبلیغات گسترده در شهر، جهت جذب طلبه تأکید کرد./846/203/ب3

 

ارسال نظرات