۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۳۱۵۲۷۱
مسؤول ستاد اقامه نماز در استان قزوین:

والدین با دعوت به فرایض دینی فرزندان خود را واکسینه و بیمه کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد اقامه نماز در استان قزوین با تاکید بر اینکه خانواده ها برای واکسینه شدن فرزندان خود در برابر بدخواهان و منکرات باید در ابتدا خود به سمت نماز بروند، گفت: والدین باید فرزندان خود را به سمت خدا دعوت کنند چرا که خداوند داروی رفع ناهنجاری های موجود در جامعه را گرایش به نماز دانسته و می فرماید نماز بازدارنده افراد از فحشا و منکرات است.
حجت الاسلام سيد قريش موسوي

حجت الاسلام سید قریش موسوی مسؤول ستاد اقامه نماز در استان قزوین، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان اینکه ترویج نماز در میان نسل جوان نیازمند کار کارشناسانه است گفت: نوجوانان و جوانان به مانند یک کبوتر نیازمند دو بال برای پرواز هستند که یک بال مربوط به مدرسه و مربیان و آموزش و پرورش است و بال دیگر با خانواده در ارتباط است.

 

وی افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ نماز همه باید دست به دست هم دهند تا این فریضه الهی در میان نسل نواجوان و جوان پررنگ تر از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه عمل افراد بهترین مروج فرایض در میان افراد است خاطرنشان کرد: نمی توان تنها با گفتن، دیگران را دعوت به کاری کرد بلکه عمل افراد می تواند بهترین شیوه برای دعوت به سمت کاری نیک چون نماز باشد.

 

مسؤول ستاد اقامه نماز در استان قزوین با اشاره به آیاتی از قران کریم تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم امر نموده تا افراد خانواده خود را به سمت اقامه نماز فرا بخوانند. بعد از نزول این آیات پیامبر اکرم(ص) تا 6 ماه هنگام رفتن به مسجد در جلوی خانه حضرت فاطمه زهرا(س) رفته و 3 بار می فرمود«الصلوه».

 

وی ادامه داد: این تاکید پیامبر نشانه دهنده این است که حتی اگر فرزندانی چون فاطمه زهرا(س) هم داشته باشیم باز هم لازم است آنها را به سمت نماز فرا بخوانیم.

 

این مسؤول با اشاره به سفارش حضرت لقمان به فرزندش عنوان کرد: آن حضرت به عنوان پدری دلسوز به فرزندش می گوید ای پسرم نماز را به پا دار و یا یکی از خصوصیات بارز حضرت اسماعیل که در قرآن ذکر شده این است که وی پیوسته خانواده خود را به سمت نماز فرا می خواند.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: نهادینه کردن نماز توسط اولیاء و مربیان باید به صورت همزمان صورت بگیرد و میان آنها هماهنگی لازم برای این امر وجود داشته باشد.   

 

مسؤول ستاد اقامه نماز در استان قزوین تصریح کرد: اگر این هماهنگی وجود نداشته باشد و کودکان و نوجوانان دچار سردرگمی خواهند شد چرا که از سویی دعوت به نماز و انجام فرایض دینی می شوند اما از سوی دیگر شاهد غفلت والدین و یا مربیان از انجام آن فرایض هستند.

 

وی آثار این ناهماهنگی را بسیار دردناک دانست و گفت: این عمل به مانند عسلی است که در آن سرکه ریخته می شود که اینکار شیرینی آن را خنثی می کند.

 

این مسؤول با تاکید بر اینکه خانواده ها برای واکسینه شدن فرزندان خود در برابر بد خواهان و منکرات باید در ابتدا خود به سمت نماز بروند عنوان کرد: والدین باید فرزندان خود را به سمت خدا دعوت کنند چرا که خداوند داروی رفع ناهنجاری های موجود در جامعه را گرایش به نماز دانسته و می فرماید نماز بازدارنده افراد از فحشا و منکرات است.

 

حجت الاسلام موسوی در پایان تاکید کرد: والدین باید در کنار مربیان و معلمان و آموزش و پرورش فرزندان خود را بیمه کرده و آنها را به سمت نماز و انجام فرایض الهی دعوت کنند./955/302/ب3

 

ارسال نظرات