۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۳۱۶۰۲۲

اعلام حمایت حوزه‌های علمیه استان البرز از مواضع امام جمعه کرج

خبرگزاری رسا ـ در راستای حمایت از بیانات نماینده‌ ولی‌فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در نماز عبادی و سیاسی جمعه هفته گذشته اطلاعیه ای از سوی مدیر حوزه های علمیه استان البرز صادر شد.
بيانيه تشکل ها

به گزارش خبرگزاری رسا، در راستای حمایت از بیانات نماینده‌ ولی‌فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در نماز عبادی و سیاسی جمعه هفته گذشته اطلاعیه ای از سوی مدیر حوزه های علمیه استان البرز صادر شد.

 

متن این اطلاعیه به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

مسأله موسیقی از دیرباز مورد بحث و گفتگوی علما و دانشمندان دینی بوده و دیدگاه های متفاوتی بیان شده است. بعضی با استناد به روایات مختلف حکم به حرمت استماع آن داده و گروهی دیگر در پاره ای موارد حلال شمرده اند. این نگاه علمی و فقهی به موضوع موسیقی جایگاه خود را داراست اما آنچه امروز مهم و شایسته می نماید توجه ویژه همه مسئولان به فرمایشات و فتاوای مقام معظم رهبری درباره موسیقی است که اگر اغراض سیاسی بیمارگونه کنار گذاشته شود می تواند بهترین ملاک و مبنا در نحوه استفاده از موسیقی در سرزمین مقدس ایران و حتی دیگر بلاد اسلامی باشد. زیرا همواره آرامش و پیشرفت در جوامع اسلامی به دنبال تبعیت از ولایت و رهبری دینی بوده است و چنانچه این تبعیت و کمرنگ شده و در حاشیه قرار گیرد زمینه ناخوشایندی فراهم می آید که درباره هرموضوعی برداشت های شخصی، حزبی و ... خود را نشان داده و باعث بروز رفتارهایی می گردد که اغلب آنها جا به جایی حق و باطل و چند دستگی در میان توده های مردم و جامعه را در پی خواهد داشت.

 

حضرت امام خامنه ای در بیاناتی گاهی موسیقی را باعث نجات یک ملت دانسته وفرموده اند « در غرب موسیقی هایی که گاهی یک ملت را نجات داده کم نبوده است» و یا «هنر موسیقی تلفیقی از دانش، اندیشه و فطرت خدادای است»(بازدید از صدا و سیما در جمع اهالی موسیقی/1375)

 

اما آنچه امروز متاسفانه مومنان غیور و شجاع و بصیر جامعه را بر آشفته می سازد و آنان را به ناچار به عکس العمل و اعلام موضع وا می دارد نوع موسیقی و روش اجرای آن است که در شأن جامعه اسلامی و حاکمیت دینی نیست. استفاده از صحنه پردازی ها ، نور افشانی ها و تهییج غرائض حتی بیشتر اوقات افرادی هم که صرفا برای شنیدن موسیقی آمده اند را ممکن است از حالت عادی خارج سازد و افکار گناه در وجود آنها قوت بگیرد و فاجعه انگیزتر، اجرای موسیقی مختلط است که هیجانات را به حدی بالا می برد که منجر به گناه می شود و افکار و نگاه ها را ناخود آگاه مسموم می سازد.

 

مسئولان کشور ما الحمدالله همه ادعای مسلمانی و حفظ ارزش ها را دارند آنان باید در عمل هم چنین باشند و مظاهر فساد را از حیطه فعالیت خود دور کنند تا زمینه های فساد را ایجاد نکنند و با اعلام موضع مومن بصیری، آب را گل آلود نکنند تا خوراک برای نابخردان و نااهلان و گاه ناآگاهان خودی و دشمن درست کنند.

 

در پایان از فرمایشات نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب و بصیر کرج که ریشه در مبانی فقه غنی اسلام دارد حمایت نموده و متذکر می شویم ایشان در نحوه اجرا به صورت مختلط مخالفت دارند و همچون پدری دلسوز به فکر دختر و پسر جوان جامعه هستند تا بتوانند در محیطی سالم و به دور از وسواس شیطانی آینده خود و کشورشان را با موفقیت و پیروزی رقم بزنند و از افتخار آفرینان کشور در تمامی زمینه های مورد نیاز سرزمین های اسلامی باشند.

 

و از پدران ، مادران و جوانانی که برای آینده خود، فرزندان و سرزمینشان اهمیت قائلند انتظار می رود به لذات و خوشی های زودگذر و آنی چشم ببندند و محیط نا امنی را با حمایت از اعلام موضع نماینده محترم ولی فقیه به وجود آورند.

 

حجت الاسلام محمد ابراهیم سلطانی

مدیر حوزه های علمیه برادران استان البرز

گفتنی است در پی برگزاری کنسرت موسیقی مختلط و مسائل حاشیه‌ای آن نماینده ولی فقیه در استان البرز نسبت به این موضوع انتقاد کرده و خواستار تعویض مدیرکل ارشاد استان شده بود./959/د102/ج1

ارسال نظرات