۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۳۱۶۰۳۷
همزمان با دهه فجر؛

آغاز فعالیت 140 کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون یک هزار و 111 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان راه اندازی شده که از این تعداد، 641 باب روستایی است.
صفي پور در اختتاميه کتاب دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی امروز در جمع تعدادی از مدیران مسؤول کانون های مساجد استان، اظهار داشت:  مرحله اول سرانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی که به تازگی راه اندازی شده است به مناسبت دهه مبارک فجر به حساب آن ها واریز شد.


وی افزود: سرانه کانون های فرهنگی هنری جدیدالتاسیس در سال جاری برای هر کانون مبلغ 11میلیون ریال به حساب تعداد 140 کانون واریز شد و در مجموع یک میلیارد و 540 میلیون ریال به حساب کانون های تازه تاسیس این استان واریز شد.


صفی پور تاکید کرد: سرانه تاسیس کانون های مساجد، جهت آماده سازی و نصب تابلوی درب کانون، خریداری ملزومات اداری و فرهنگی و برگزاری مراسم افتتاحیه کانون هزینه می شود.
 تجهیزات و امکانات اولیه از قبیل قفسه کتاب و کتاب، قرآن و تفسیر همراه نیز برای این کانون ها در نظرگرفته شده است.


دبیر هیأت نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به تعداد کانون های مساجد این استان خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و 111 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان آذربایجان شرقی راه اندازی شده که از این تعداد، 641 باب روستایی و 470 باب کانون شهری می باشند، 23 باب کانون نیز در مصلاهای استان راه اندازی شده است.


به گفته وی متولیان مساجد علاقه مند برای دریافت فرم تأسیس کانون های فرهنگی هنری در مساجد خود می توانند به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و یا به دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی واقع در تبریز، بلوار 29 بهمن، مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن مراجعه و یا با شماره 33292778-041 داخلی 106 تماس بگیرند./935/203/ب1

ارسال نظرات