۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۳۱۶۲۹۱
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

ولایت مطلقه فقیه، نظام را از بن بست نجات می دهد

خبرگزاری رسا ـ دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: شاه به خود اجازه می دهد که از روی هوا و هوس در هر مسأله ای دخالت کند، اما ولی فقیه مبرا از تصمیم از روی هوا و هوس در جامعه است.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل قمصري

حجت الاسلام علیرضا شاه فضل دبیر جامعه روحانیت کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری‌ رسا در کاشان، با اشاره به این که امام راحل در اواخر عمر خود تأکید داشت که موضوع ولایت مطلقه فقیه در قانون اساسی مورد توجه قرار گیرد، گفت: برخی این گونه مطرح می کنند که ولایت مطلقه فقیه دخالت در زندگی شخصی مردم است و تفاوتی در آن با پادشاهی نیست.

 

وی افزود: ولایت مطلقه فقیه به معنای دخالت در امور شخصی نیست، بلکه در حد مسائل حکومت در دایره اسلامی است.

 

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به این که ولایت مطلقه فقیه فضا را برای ولی فقیه فراهم کرده تا نظام را از بن بست ها خارج کند، گفت: ولی فقیه دارای شرایطی است که اگر آنها احراز شود، آن شخص می تواند ولی فقیه باشد.

 

دبیر جامعه روحانیت کاشان با بیان این که عدالت، فقاهت، دور بودن از هوا و هوس، عالم زمان بودن و داشتن تقوا و شجاعت از شرایط ولی فقیه است، افزود: هیچ یک از این شرایط برای هیچ پادشاهی در نظر گرفته نمی شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: شاه به خود اجازه می دهد که از روی هوا و هوس در هر مسأله ای دخالت کند، اما ولی فقیه مبرا از تصمیم از روی هوا و هوس در جامعه است.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تأکید بر نظارت شورای خبرگان رهبری بر عملکرد ولی فقیه، گفت: درنظام شاهنشاهی نظارتی بر شاه وجود ندارد.

 

وی با اشاره به این که شاه در نظام شاهنشاهی انتخاب نمی شود، بلکه موروثی است، گفت: ولی فقیه با انتخاب تعدادی از خبرگان آگاه و عادل مشخص می شود.

 

حجت الاسلام شاه فضل با بیان این که قوانین مربوط به انتخاب ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران موجب دور شدن درصد بسیاری از تصمیم ها از احساس و خطا می شود، گفت: در سیستم پادشاهی همه شرایط برای تصمیمات نامعقول شاه فراهم است./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات