۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۳۱۶۴۰۰

رقابت 3 داوطلب در استان چهارمحال و بختیاری برای حضور در مجلس خبرگان رهبری

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری از رقابت سه نامزد خبرگان رهبری در این استان خبر داد و گفت: از مجموع 16 داوطلب ثبت نامی استان، در نهایت سه نفر از آن ها برای کسب یک کرسی از این مجلس رقابت می کنند.
انتخابات خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، خدابخش مرادی، رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست خبری با اهالی رسانه این استان، با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم و کلیدی در اسفندماه سال جاری، گفت: رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی باید سرلوحه برنامه های تبلیغاتی طرفداران کاندیداهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باشد.

 

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بر اساس قانون انتخابات، زمان تبلیغات مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد که انتظار می رود، داوطلبان و طرفداران آن ها نسبت به این موضوع دقت لازم را داشته باشند و از تبلیغ زودهنگام بپرهیزند.

 


این مقام مسؤول همچنین با اشاره به آغاز زمان تبلیغات مجلس خبرگان رهبری از 22 بهمن ماه، گفت: بر اساس ماده 23 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، این تبلیغات در ساعت 8 صبح روز پنجشنبه ششم اسفندماه یعنی 24 ساعت قبل از شروع اخذ رأی پایان می یابد.

 


مرادی تصریح کرد: داوطلبان این دوره از انتخابات در روز ششم اسفندماه ممنوعیت تبلیغات دارند و در روز هفتم اسفندماه، انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار می شود.

 

 

وی با اشاره به این که دو داوطلب نمایندگی مجلس دهم از حوزه های انتخابیه خارج از این استان، در مهلت قانونی تعیین شده حوزه انتخابیه خود را به چهارمحال و بختیاری تغییر دادند، افزود: این دو داوطلب با تقاضای کتبی در وزارت کشور و فرمانداری برای حضور در رقابت های انتخاباتی استان چهارمحال و بختیاری حوزه انتخابیه خود را تغییر دادند.

 


مرادی افزود: این دو داوطلب حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ را برای شرکت در رقابت انتخابات برگزیده اند.

 


رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با آخرین تغییراتی که بر اساس انصراف و یا نقل و انتقال داوطلبان در چهار حوزه انتخابیه این استان انجام شده، تاکنون شمار داوطلبان تایید صلاحیت شده در این استان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، 74 نفر است.

 


این مقام مسؤول از رقابت سه نامزد خبرگان رهبری در این استان خبر داد و گفت: از مجموع 16 داوطلب ثبت نامی استان، در نهایت سه نفر از آن ها برای کسب یک کرسی از این مجلس رقابت می کنند.

 

 

به گزارش رسا، چهارمحال و بختیاری دارای یکی کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

 


همچنین 710 شعبه اخذ رأی برای برگزاری دو انتخابات مجلس دهم و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان پیش بینی شده که از این تعداد، 503 شعبه ثابت و 207 شعبه سیار است.

 

 


گفتنی است، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان هفتم اسفند برگزار می شود.
/9457/202/ب1

ارسال نظرات