۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۳۱۶۵۰۰
حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی:

رضایتمندی زائران در رأس امور قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با تأکید بر جلب رضایت زائران حرم حسینی، گفت: رضایتمندی زائران در رأس امور متولیان اجرایی و فرهنگی قرار دارد.
حجت الاسلام نجف نجفي روحاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق امروز در جمع همکاران دفتر بعثه در کربلا با تأکید بر احساس مسؤولیت هر چه بیشتر نسبت به خدمات فرهنگی به زائران اظهار داشت: کسی که دست پخت خوبی برای سفره معنوی خود نداشته باشد، قطعا برای زائران نیز غذای معنوی مطلوبی ارایه نخواهد کرد.

 

وی با تشبیه انسان به مرزعه گفت: انسان زارع، زرع و مزرعه وجود خویش است و آنچه را که انجام می دهد، مانند بزری در سرزمین جانش می روید؛ خداوند نیز بذرهای خوب را برکت داده و مانند دانه گندم که چندین برابر حاصل می دهد، این عمل خوب در جان انسان ریشه می دواند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در ادامه افزود: هر کس مهمان سفره وجود خویش است و حتی خواب‌هایی که می بیند، نشأت گرفته از همین سفره است و هر اندازه انسان صادق باشد، خواب های او صادقانه خواهد بود.

 

وی خدمت به زائران را یک وظیفه مهم دانست و افزود: خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) مانند بذری است که تبدیل به درخت تنومند میوه دار در باغستان وجود انسان ثمر خواهد داد و در قیامت بروز و ظهور خواهد داشت، به گونه ای که دیگران بدان غبطه خواهند خورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با تأکید بر لزوم رضایتمندی زائران و ارباب رجوع خاطرنشان کرد: اگر زائری با مراجعه به بعثه مقام معظم رهبری ناراضی بازگردد، جفای به رهبری شده است، از این رو باید برخورد خوب و رفتار کریمانه با زائران داشته باشیم.

 

همچنین در این جلسه بر برگزاری جلسات خاص در حرم حسینی و عباسی همزمان با میلاد حضرت زینب(سلام الله علیها) تأکید و برنامه ریزی شد./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات