۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۳۱۶۵۸۵
مدیر حوزه علمیه کاشان:

شورای نگهبان آینده نظام را به نظرات شخصی و جناحی گره نمی زند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان این که کوچکترین تخطی از سوی شورای نگهبان به معنای تخطی در کسانی است که بر خودشان مسلط می شوند، گفت: بینش و بصیرت اعضای شورای نگهبان اجازه ورود هر فردی به انتخابات مجلس خبرگان رهبری را نمی دهد.
حجت الاسلام منصور فرجي

حجت الاسلام منصور فرجی، مدیر حوزه علمیه کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران وام دارد کسی نیست، گفت: امام راحل از برخی تعریف و تمجید کرده است، اما ایشان می فرماید میزان حال افراد است.

 

وی افزود: باید دید اگر امام راحل امروز حضور داشت، آیا نوه خود را بدون امتحان برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری می پذیرفت، که باید گفت امام راحل چنین دیدگاهی نداشت و معیارهای امام راحل باید به دقت اجرا شود.

 

حجت الاسلام فرجی با اشاره به شرکت برخی افراد بدون شرکت در آزمون در انتخابات، افزود: اعتماد، بینش و بصیرت اعضای شورای نگهبان اجازه ورود هر فردی به انتخابات مجلس خبرگان رهبری را نمی دهد.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان این که اعضای مجلس خبرگان رهبری باید برای رهبری جامعه اسلامی تصمیم گیری کنند، گفت: کوچکترین تخطی از سوی شورای نگهبان به معنای تخطی در کسانی است که بر خودشان مسلط می شوند.

 

وی با اشاره به این که شورای نگهبان آینده نظام را به نظرات شخصی و جناحی گره نمی زند، گفت: اگر قانونی وجود دارد باید برای همه اجرا شود.

 

به گفته وی، افرادی مانند امام جمعه تهران که از سوی رهبری مورد تأیید است، از سوی شورای نگهبان برای کاندیداتوری در مجلس خبرگان رهبری تأیید نمی شوند، چرا که به تشخیص اعضای این شورا، معیارهای لازم برای مجلس خبرگان را نداشته است.

 

حجت الاسلام فرجی با تأکید بر این که برخی برای مناصبی شایسته اند، اما برای مجلس خبرگان دارای ویژگی های لازم نیستند، گفت: معیار رد یا تأیید افراد در قانون و شاخصه های وجودی افراد است.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان با تأکید بر این که افراد تأیید شده، آینده نظام را رقم خواهند زد، گفت: اگر خلافی در تأیید یا رد صلاحیت افراد صورت گیرد، آینده نظام به خطر می افتد./1307/303/ب3

 

ارسال نظرات