۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۳۱۶۶۲۸
حجت­الاسلام مؤمنی:

پیروی از سیره حضرت زینب امید و نشاط را در جامعه زنده می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که حضرت زینب کبری(س) الگوی صبر و استقامت هستند، گفت: پیروی از سیره حضرت زینب(س) در جامعه امروز که در آن استرس غوغا می‌کند و امید و نشاط در آن بسیار کم رنگ شده به شدت نیاز است.
حجت الاسلام مومني
حجت­الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه قم به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: حضرت زینب(س) الگوی صبر و استقامت بودند.
 
وی افزود: شخصیت حضرت زینب(س) از ابعاد مختلف قابل دقت و بررسی است که به طور مثال نقش حضرت زینب(س) در زمان حیات پدر، زمان مادر خود حضرت زهرا(س) و در حرکت انقلاب امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین(ع) بسیار مؤثر بود.
 
حجت­الاسلام مؤمنی با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در قیام عاشورا خاطر نشان کرد: نقش حضرت زینب(س) در حماسه عاشورا به گونه ای مؤثر و مهم بود که وی را شریکة الحسین(ع) نامیدند و حضرت زینب (س) توانست پیام عاشورا را عینا و با جزئیات به نسل بعد خود انتقال دهد.
 
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حضرت زینب (س) افزون بر اینکه حرکت های اجتماعی و سیاسی خوبی را در تاریخ انجام داده است اما حیثیت زنانه را در طول زندگی خود فراموش نکرد و نسبت به این مسأله بسیار دقت داشت.
 
حجت­الاسلام مؤمنی با اشاره به سیره حضرت زینب(س) عنوان داشت: سیره حضرت زینب(س) در جامعه امروز به شدت نیاز است جامعه ای که در آن استرس غوغا می کند و امید و نشاط در آن بسیار کم رنگ شده است در حالیکه حضرت زینب(س) با همه مشکلات و مصیبت ها که در زندگی خود داشت هیچ زمان امید و انگیزه خود را از دست نداد و گاهی به امام سجاد(ع) امید می دادند.
 
وی ابراز داشت: عبادت از مهمترین امور زندگی حضرت زینب(س) بود بلکه به عبادت های مستحب هم بسیار مقید بودند که حتی در شام غریبان عاشورا با همه معصیبت‌ها نماز شب خود را ترک نکردند.
 
حجت­الاسلام مؤمنی در پایان گفت: اگر کسی می خواهد در سختی ها و مشکلات زندگی سعه صدر داشته باشد و بتواند ظرفیت خود را در برابر مشکلات افزایش دهد می تواند حضرت زینب(س) را در زندگی خود الگو قرار دهد./1325/ت302/ی
ارسال نظرات