۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۳۱۶۶۴۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

عمل حضرت زینب بر مبنای بصیرت و عقلانیت بوده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که عمل حضرت زینب(س) بر مبنای بصیرت و عقلانیت بوده است، گفت: این بانوی بزرگ جهان اسلام در آن دوران ثابت کردند که عقلانیت و بصیرت محور عمل ایشان است و در این مسیر نیز با قدرت گام برداشتند.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب(س) در ساری برگزار شد از حضرت زینب(س) به عنوان الگویی بارز برای بانوان جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: سیره عملی این بانوی نمونه اسلام باید بیشتر مورد توجه زنان جامعه اسلامی قرار گیرد.

 

وی با بیان این که ابعاد اجتماعی وجود مبارک حضرت زینب(س) یکی از شاخصه‌های اصلی در ارائه‌ الگوی حضور اجتماعی زنان در عصر حاضر به شمار می‌رود، افزود: حضرت زینب (س) شخصیتی است که به واسطه‌ حضور بی‌مانندشان در قیام احیاگر و تاریخ‌ساز کربلا شناخته می‌شود و می توان ماندگاری آن قیام عظیم را در تلاش های آن بانوی نمونه اسلام خلاصه کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، ولایت مداری یکی از مهم ترین و شاخص ترین ویژگی های حضرت زینب(س) برشمرد و خاطرنشان کرد: ایشان پس از اطاعت محض و آگاهانه از دستورات الهی، ولایت مداری همواره در عمل ثابت کرده بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که عمل حضرت زینب(س) بر مبنای بصیرت و عقلانیت بوده است، تصریح کرد: این بانوی بزرگ جهان اسلام در آن دوران ثابت کردند که عقلانیت و بصیرت محور عمل ایشان است و در این مسیر نیز با قدرت گام برداشتند.

 

حجت الاسلام شکریان صبر و بردباری را یکی دیگر از شاخصه های حضرت زینب(س) دانست و با بیان این که صبر و استقامت ایشان پس از واقعه عاشورا آشکارتر شد، ادامه داد: حضرت زینب کبری (س) همچون کوهی سترگ و استوار، با خطبه‏های آتشین خود در کوفه و شام وظیفه‌ افشاگری ظلم بنی‌امیه را به خوبی انجام داد و نهضت حسینی را به جهانیان عرضه کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﺑه ﻮاﺳﻄﻪ ﺣﻀﻮر در ﮐﺮﺑﻼ و ﻣﺸﺎھﺪه آن واﻗﻌﻪ ﻋﻈﯿﻢ، ﻧﻘﺶ ﻣﮫﻢ و ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری در ﺣﻔﻆ و ﺣﺮاﺳﺖ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﻗﯿﺎم و ﺣﻘﺎﯾﻖ آن ﺑﺮ ﻋﮫﺪه داﺷﺖ، ﺑﯿﺎن داﺷﺖ: آن ﺑﺎﻧﻮی ارزﺷﻤﻨﺪ اﺳﻼم ﺑﺎ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺻﺤﯿﺢ واﻗﻌﻪ ﻋﻈﯿﻢ ﻋﺎﺷﻮرا ﺳﺒﺐ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری آن ﻧﮫﻀﺖ در ﺟﮫﺎن ﺷﺪ. 

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺷﺠﺎﻋﺖ و دراﯾﺘﯽ ﮐﻪ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) از ﭘﺪر ﺑﺰرﮔﻮار و ﻣﺎدر آﺳﻤﺎﻧﯽ ﺧﻮد ﻓﺮاﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮدﻧﺪ ھﻤﮕﯽ در ﺻﺤﻨﻪ ﻋﺎﺷﻮرا ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ درآﻣﺪ، ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﻣﺮدم ﺟﺎھﻞ آن روزﮔﺎر ﺑﺎر دﯾﮕﺮ ﺷﺠﺎﻋﺖ اﻣﺎم ﻋﻠﯽ(ع) را ﺗﺒﻠﻮر ﯾﺎﻓﺘﻪ در زﯾﻨﺐ ﻣﺸﺎھﺪه ﮐﺮدﻧﺪ. 

 

حجت الاسلام شکریان ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺧﻄﺒﻪ ﺧﻮاﻧﯽ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) در ﮐﻮﻓﻪ و ﺷﺎم ﺳﺒﺐ ﺗﻀﻌﯿﻒ ﺣﮑﻮﻣﺖ ظﺎﻟﻢ وﻗﺖ ﺷﺪ، اداﻣﻪ داد: آن ﺑﺎﻧﻮی ﺷﺠﺎع ﺑﺎ ھﻮﺷﻤﻨﺪی و ﺑﺼﯿﺮت اھﺪاف ﺷﻮم ﺣﺎﮐﻢ ﺟﺒﺎر آن دوران را رﺳﻮا و اھﺪاف ﻧﮫﻀﺖ ﻋﻈﯿﻢ ﻋﺎﺷﻮرا را ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﻪ ﮔﻮش ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎن رﺳﺎﻧﺪ و ﺳﺒﺐ ﺟﮫﺎﻧﯽ ﺷﺪن آن ﻧﮫﻀﺖ ﺷﺪ. 

 

وی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﺑﺎ ﺗﺤﻤﻞ ھﻤﻪ ﻣﺸﮑﻼت و ﻣﺼﺎﺋﺐ آن دوران ﺗﻮاﻧﺴﺖ ﭘﺮده از ﺟﻨﺎﯾﺖ ھﺎی ﯾﺰﯾﺪ و ﺳﺮﺳﭙﺮدﮔﺎن وی ﺑﺮداﺷﺘﻪ و ﭼﮫﺮه ﺧﺒﯿﺚ آﻧﺎن را ﺑﻪ ﻣﺮدم ﮐﻮﻓﻪ و ﺷﺎم ﻧﺸﺎن دھﺪ، ﮔﻔﺖ: ﺑﺎ ﺗﻼش ھﺎی ﺗﺒﻠﯿﻐﯽ آن ﺑﺎﻧﻮی ﻧﻤﻮﻧﻪ اﺳﻼم ﻧﺪاى ﺣﻖطﻠﺒﻰ و ﻋﺪاﻟﺖﺧﻮاھﻰ اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(ع) ﺑﻪ دﯾﮕﺮ ﻧﻘﺎط ﺟﮫﺎن اﺳﻼم رﺳﺎﻧﺪه ﺷﺪ. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺷﺠﺎﻋﺖ و ﺻﺒﺮﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری ﻗﯿﺎم ﻋﺎﺷﻮرا را رﻗﻢ زد، اداﻣﻪ داد: آن ﺑﺎﻧﻮی ﻧﻤﻮﻧﻪ اﺳﻼم ﺑﺎ وﺟﻮد ھﻤﻪ ﻣﺸﮑﻼت ﻧﺎﺷﯽ از ﻗﯿﺎم ﺗﻮاﻧﺴﺖ اھﺪاف و آرﻣﺎن ھﺎی ﻧﮫﻀﺖ ﺣﺴﯿﻨﯽ را ﺟﮫﺎﻧﯽ ﮐﻨﺪ.  

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، حیا و پاکدامنی را از جمله مهم ترین مشصخه های حضرت زینب(س) دانست و خاطرنشان کرد: ایشان در دوران اسارت و در حرکت از کربلا تا شام سخت ‏بر عفت‏ خویش پاى مى‏فشرد.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که اهتمام بر حیا و عفت، از مهم‌ترین مبانی حضور اجتماعی زن و مرد در جامعه‌ اسلامی است، تصریح کرد: رعایت این اصول مهم در زمره‌ عوامل مؤثر بر سلامت روابط اجتماعی و به دنبال آن، انسجام مهم‌ترین نهاد اجتماعی یعنی خانواده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز پرستار، بر ضرورت الگوگیری این قشر مهم جامعه از آن بانوی بزرگ اسلام تأکید کرد و گفت: صبر و استقامت آن بانوی رشید اسلام می تواند بهترین الگو برای پرستاران کشورمان باشد./950/202/ب3

ارسال نظرات