۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۳۱۶۶۸۴
آیت‌الله تحریری:

شرایط امروز شبیه واقعه جمل است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم شرایط امروز کشور را شبیه شرایط جنگ جمل توصیف کرد و گفت: در جنگ جمل از مقدسات هم استفاده کردند و ام‌المؤمنین را وسط میدان آوردند تا از عنوان او سوءاستفاده کنند.
شرایط امروز شبیه واقعه جمل است
آیت‌الله تحریری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا شرایط امروز کشور را شبیه شرایط جنگ جمل توصیف کرد و گفت: جنگ جمل خیلی از حضرت علی(ع) انرژی گرفت و حضرت خیلی آسیب دید؛ چون کسانی که خودشان را هم‌ردیف با علی(ع) می‌دانستند و به دنبال جایگاه و مقامی بودند به مقابله با حضرت پرداختند.
 
وی افزود: در جنگ جمل از مقدسات هم استفاده کردند و ام‌المؤمنین را وسط میدان آوردند تا از عنوان او سوء استفاده کنند.
 
استاد حوزه علمیه قم در خصوص جریان نفوذ در جنگ جمل ابراز داشت: اگر خوب دقت کنید در جنگ جمل نفوذ خیلی عجیبی رخ داد؛ آنجا معاویه پشت صحنه است و همین‌که می‌فهمد این‌ها به مقابله با حضرت علی(ع) آمدند، بدون این‌که خودش را نشان دهد در خفا به آن‌ها کمک می‌کند.
 
وی افزود: قبل از آن هم، معاویه وقتی فهمید علیه عثمان قیام کرده‌اند کمک کرد تا او را به قتل رساندند اما بعد پیراهن عثمان را به خون‌خواهی از او علیه حضرت علی علیه‌السلام عَلَم کرد.
 
وی «سیاست انگلیس» را همان «سیاست عمروعاصی» توصیف کرد و هشدار داد: این جریان در همه زمان‌ها جاری بوده و هست. در زمان حضرت موسی(ع) یک شخصی به نام هامان در کنار فرعون بود و همة نقشه‌ها را او طراحی می‌کرد همیشه فرعون‌ها و اغلب حاکمان غیردینی خودشان تنها یک ادعایی داشتند و افرادی بودند که آن‌ها را حمایت می‌کردند.
 
آیت‌الله تحریری افزود: اصلا شیطان کارش همین است و خودش را نشان نمی‌دهد و به اشکال مختلف خودنمایی می‌کند؛ در دارالندوه به صورت پیرمرد آمد و در سقیفه به گونه‌ای دیگر؛ یک نطفه و فکر نامشروعی را وسط می‌اندازد و مدام از آن استفاده می‌کند.
 
وی گفت: باید دقت داشته باشیم که مبتلای به چه زمانی هستیم تا به دست خود ما و طرفداران انقلاب نقشه‌های خیلی مرموزی که در کار است را ناخواسته اجرا نکنیم.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه قم از این‌که برخی در کشور به لبخند آمریکا خوش‌بین هستند ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: همه رئیس جمهورهای آمریکا لابیِ صهیونیسم‌اند مگر هر کسی می‌تواند رئیس جمهور آمریکا شود؟ حالا می‌شود با یک لبخند رئیس جمهور آمریکا فریب خورد؟
 
وی در پایان تأکید کرد: ما باید سخنان رهبری را واکاوی کرده الگو بگیریم و کاربردی‌اش کنیم؛ چون ایشان با احاطه کامل به مسائل، مدام هم هشدار می‌دهند و هم رهنمود می‌کنند./845/ت302/ج
ارسال نظرات