۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۳۱۶۷۶۰
آیت‌الله ایمانی:

حضرت زینب مکتب شهادت را به نسل‌های بعد منتقل کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: نقشی که حضرت زینب کبری(س) در قیام کربلا ایفا کرد نقشی استثنایی بود و مکتب شهادت را به‌صورت کامل و جامع به نسل‌های بعد منتقل کرد.
آيت الله ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، بخشدار مرکزی و 100 نفر از یاوران شورای ده‌گانه شیراز با نماینده ولی فقیه در استان فارس با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) اظهار داشت: حضرت زینب (س) هر چند معصوم نیستند اما از علم ائمه و معصومین (ع) برخوردارند.

 

وی با بیان اینکه تمام ائمه ما از علم تمامی کتاب‌ها برخوردارند افزود: این علم ائمه است که به معلم و درس خواندن احتیاج نداشته و افاضات و نور الهی بوده است و در همین راستا حضرت امام سجاد (ع) می‌فرمایند عمه‌ام زینب عالمه غیر معلمه است و تمامی علوم را دارد بدون معلم و همه این مسائل را بدون اینکه کسی از ابنای بشر آن را گفته و بیان کرده باشد فهمیده‌اند.

 

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه ما باید ببینیم حضرت زینب کبری (س) در کنار گودال قتلگاه و جنازه برادر چه می‌بیند که می‌گویند من هر چه دیدم قشنگی دیدم، تصریح کرد: این زن فردی نیست که همین گونه و از روی مبالغه و برای خوشایند این و آن سخن گوید.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان حدیثی از حضرت علی (ع) خطاب به مردم مبنی بر اینکه اهل بیت (ع) و مسلمان‌ها پرچمی دارند و هدفی برایشان تعیین شده است که باید برای رسیدن به آن هدف و در کنار آن قرار گرفتن تلاش کنند خاطرنشان کرد: حدود این وظایف را پرودگار عالم تعیین کرده و نباید مسلمان‌ها از این هدف و پرچم جلوتر بروند.

 

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه بندگی در این است که دنبال این پرچم راه بیفتید و هر جا هست دنبال آن باشید و هدف نهایی شما هم مشخص و معین است بیان کرد: باید بروید تا به آن هدف برسید نه جلوتر از هدف بایستید و نه از هدف بگذرید بلکه باید کنار آن قرار گیرید و بنا به گفته مولا امیرالمؤمنین (ع) صلاح و مصلحت مردم در این است.

 

امام جمعه شیراز عنوان کرد: خدای متعال ما را در شرایطی از زندگی قرار داده که حکومتی بالای سر ماست که با وجود تمام سختی‌ها و تنگناها و مشکلاتی که دارد به سمت هدفی می‌رود که مولا امیرالمؤمنین (ع) علی اعلام کردند چراکه دست یافتنی است.

 

وی گفت: در گذشته اینطور نبود که بتوان ادعا کرد کشور ایران به دنبال پرچم امام زمان (عج) حرکت کرده و برای رسیدن به اهداف تعیین شده توسط ائمه تلاش می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس تمامی اعضای شورای اسلامی شهر و یاوران شورا موقعیتی دارند که خداوند در اختیار آنها قرار داده است که به مردم خدمت کنند افزود: می‌توان با نیتی خالص تمام تلاش‌های در این راستا را به رسیدن به هدف تعیین شده توسط ائمه و اهل بیت (ع) مرتبط کرد.

 

آیت‌الله ایمانی خطاب به اعضای شورای شهر و یاوران شورا بیان کرد: قدر آنچه خدا در اختیارتان قرار داده است را بدانید زیرا اینها به سادگی در اختیار کسی گذاشته نمی‌شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: این انتخابات امتحان دیگری برای مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است و فرصتی است که مردم چگونه و براساس چه نیتی رای دهند و چه کسانی را اتنخاب می‌کنند.

 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امیدواریم در این انتخابات ما نیز سربلند باشیم و نظام سربلندتر از همیشه در مقابل دشمنانی که در زمان کنونی در مقابل ایران اسلامی ایستاده‌اند موفق و سربلند باشد خاطرنشان کرد: در شرایط و وضعیت کنونی جهان و اوضاع آشفته دنیا، جمهوری اسلامی ایران با آبرو و عزت جایگاه خود را تثبیت کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس تمام عزت، آبرو و جایگاه والای ایران اسلامی در دنیا را به دلیل اسلام، رهبری و وجود مردم دانست و تصریح کرد: امیدواریم خداوند این سه مورد را برای ما حفظ کند.

 

آیت‌الله ایمانی برآورده کردن حاجات مردم و برطرف کردن نیازهای آنها را از بهترین نعمت‌هایی برشمرد که خداوند به بندگان خاص خود عنایت می‌کند و عنوان کرد: هم در دنیا و هم در آخرت و چه مقام و عزتی بالاتر از این، قدر این مقام و موقعیت را بدانید چراکه نعمت ارزشمندی است که آدم به فکر دیگران باشد./919/203/ب3

ارسال نظرات