۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۳۱۶۷۶۳
کارشناس مذهبی:

شخصیت حضرت زینب نمایانگر برنامه اسلام برای تکریم زن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علیزاده گفت: اسطوره اسلام آن زنی است که در یک روز حدود 18 عزیز خود را از دست داد و در آن وضعیت او را برابر پادشاهی می برند که 18 کشور تحت فرمانش بود و در همان وضعیت به یزید می گوید «به همان جهنمی خواهی رفت که ابوسفیان به آن داخل شده است.»
وفات حضرت زينب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علیزاده کارشناس مذهبی، شامگاه یکشنبه در مراسم میلاد حضرت زینب(س) که در محل مجتمع فرهنگی حضرت زینب(س) برگزار شد، به پاسخگویی نسبت به شبهات وارده به اسلام در خصوص تکریم بانوان پرداخت و گفت: یکی از اشکالاتی که ملی گرایان به اسلام می گیرند، این است که می گویند اسلام به زن کم توجهی کرده و علتش هم این است که اسلام ارث بانوان را نصف قرار داده پس به بیان آن ها زن را نیمه انسان می داند.

 

وی افزود: فکر می کنید در آیین زرتشتی که این افراد آن را چماق کرده و به سر مسلمانان می کوبند درباره زن چه گفته شده؟ در بخش شانزدهم وندیداد که احکام عملی اوستا در آن مطرح شده، آمده است که اگر زنی مریض شد، باید در ایام مریضی در قرنطینه و به دور از انسان ها باشد و اگر کسی بخواهد برای او غذا ببرد باید از پست ترین غذااها برای او ببرد.

 

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد: اسلام حرفش را در جامعه ای مطرح کرد که اگر به یکی از آن ها می گفتند خانمت دختر به دنیا آورده، سیاه شده و از قوم خود متواری می شد. در این جامعه اسلام صدیقه طاهره ای را به مردم معرفی کرد که پیامبر(ص) دست او را بوسید و فرمود «فداها ابوها» و در برابر تعجب دیگران از این اقدام می فرمود «من بوی بهشت را از فاطمه می شنوم.»

 

این کارشناس مذهبی شخصیت والای حضرت زینب(س) را نمونه دیگری از تکریم زن در اسلام برشمرد و اظهار کرد: اسطوره اسلام آن زنی است که در یک روز حدود 18 عزیز خود را از دست داد و در آن وضعیت او را برابر پادشاهی می برند که 18 کشور تحت فرمانش بود و در همان وضعیت به یزید می گوید «به همان جهنمی خواهی رفت که ابوسفیان به آن داخل شده است» و در ادامه می فرماید «إنی لاستغصر قدرک» یعنی من تو را خوار و صغیر می بینم.

 

وی در پایان افزود: آیا کسانی که اسطوره های ملی خود را مطرح می کنند، می توانند یک زن مانند زینب کبری بیاورند؟ آیا حیف نیست جوانی این مکتب را رها کرده و پیرو سایر مکاتب شود؟ جوانان با یک کارشناس مذهبی مرتبط باشند؛ در فضای مجازی آگاهانه وارد شوند و از دین دفاع کنند. تنها صحنه جنگ در دفاع از حرم اهل بیت(ع) نیست، در فضای مجازی هم هست./820/203/ب3

 

ارسال نظرات