۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۳۱۶۷۹۴
با سخنرانی حجت الاسلام راشد یزدی؛

جشن شام ولادت حضرت زینب در حرم رضوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه شام ولادت حضرت زینب(س) با سخنرانی حجت الاسلام راشد یزدی در حرم حضرت ثامن الحجج برگزار شد.
حرم رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم جشن شام ولادت حضرت زینب کبری(س) در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شد.

 


این مراسم که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) و اجرای سرود گروه خدام حرم مطهر امام رضا(ع) همراه بود.

 


ویژه برنامه زائران غیرایرانی نیز در رواق های دارالمرحمه، غدیر و کوثر برگزار شد که مولودی خوانی، مدیحه سرایی و سخنرانی با موضوعاتی چون «ﭘﺮﺗﻮﯾﯽ از زﻧﺪﮔﺎﻧﯽ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ» و «ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ ﻧﻤﺎد ﺻﺒﺮ و ﻗﺪرت» از جمله بخش‌های آن بود.

 


حجت الاسلام کاظم راشد یزدی، استاد حوزه علمیه در این برنامه اظهار کرد: دو عامل موجب کوتاه شدن عمر آدمی می شود؛ فاصله بین گهواره تا گور طول عمر و نشاط همانند عرض عمر آدمی است نشاط موجب آرامش روح که آسایش آور است، می شود.

 


وی تصریح کرد: آسایش در گرو آرامش است که اگر آسایش نباشد، زندگی بی فایده و بی ثمر است که تأسف برگذشته یکی از عوامل سبب کاهش نشاط  می شود.

 


حجت الاسلام راشد یزدی ابراز کرد: متأسفانه برخی وقت خود را صرف حسرت و تأسف برگذشته می کنند که این افسوس و حسرت غم آور است و غم انسان را از پای در می آورد.

 


برخی افراد میانسال پس از گذشت دوران جوانی حسرت گذشته را می خورند که چرا فلان عمل سودآوری را انجام ندادند و وضعیت فعلی خود را با افسوس بر گذشته تلخ می کنند. 

 


استاد حوزه علمیه بیان کرد: انسان برای غم و اندوه دنیا خلق نشده است زیرا به فرموده امام علی(ع) «همّ و غم جسم آدمی را ذوب می کند» و نشاط را از انسان بگیرد.

 


وی با اشاره به این که داشتن چهره خندان انسان را بهشتی می کند، گفت: این دنیا محل ساخت بهشت است که داشتن چهره باز و بشاش، سخن نرم و شادی آور، رقت قلب و دست گشاده از علائم افراد بهشتی است./1308/202/ب1

ارسال نظرات