۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۳۱۶۸۳۲
معاون حوزه علمیه مازندران:

پاسخگویی به شبهات دینی نیازمند جهاد علمی مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دشمن از هر فرصتی برای تغییر ذائقه جوان ایرانی استفاده می کند، گفت: ما نیز نباید در برابر این هجمه های گسترده دشمن منفعلانه عمل کنیم بلکه باید با تبلیغ صحیح و اثرگذار دین و احکام اسلامی توطئه شوم دشمن را خنثی کنیم.
مبلغان جهادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی با مسؤولان آموزش و پرورش استان با اشاره اهمیت تبلیغ دین در جامعه امروز، گفت: جامعه جوان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آشنایی با مبانی دینی هستند.

 

معاون حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از فعالیت 200 مبلغ خواهر و برادر در مدارس استان خبر داد و افزود: علاوه بر این حدود 60 مبلغ نیز در مدارس استعدادهای درخشان استان نیز مشغول فعالیت های تبلیغی هستند.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که این تعداد مبلغ موجود پاسخگوی نیاز ما در مدارس استان نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به شبهات گسترده ای که در مباحث دینی و سیاسی وجود دارد، امروز نیازمند حضور گسترده مبلغان دینی در مدارس جهت پاسخگویی به این شبهات هستیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران از مدارس به عنوان خط مقدم جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دانست و تصریح کرد: امروز تربیت و پرورش دینی باید اولویت آموزش و پرورش باشد، چون علم بدون تقوا نمی تواند انسان را به تعالی حقیقی برساند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که علم بدون تقوا زمینه انحراف و تباهی انسان را فراهم خواهد کرد، افزود: فراگیری علم و دانش باید همراه با تقوا و اخلاقی دینی همراه باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نسل جوان اسیر تبلیغات منفی و مسموم دشمنان قرار دارد، افزود: اگر حضور در صحنه حوزه و روحانیت نباشد دشمن به اهداف شوم خود دست خواهد یافت.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز دشمن از هر فرصتی برای تغییر ذائقه جوان ایرانی استفاده می کند، گفت: ما نیز نباید در برابر این هجمه های گسترده دشمن منفعلانه عمل کنیم بلکه باید با تبلیغ صحیح و اثرگذار دین و احکام اسلامی توطئه شوم دشمن را خنثی کنیم.

 

وی، تقویت معنویت را یکی از نیازهای اساسی جامعه امروزی دانست و خاطرنشان کرد: تقویت معنویت و بصیرت دینی در جامعه، از بسیاری از آسیب های اجتماعی می کاهد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به نقش روحانیت در تقویت باورهای دینی و نیز گسترش احکام شرع مقدس اسلام در جامعه گفت: خوشبختانه با حضور روحانیان در مدارس ما شاهد تقویت باورهای دینی در دانش آموزان هستیم.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر بهره‌گیری دستگاه تعلیم و تربیت از حوزه‌های علمیه تصریح کرد: حوزه‌های علمیه می‌توانند نقش تأثیر‌گذاری در تعمیق و گسترش معارف دینی در دانش‌آموزان ایفا کنند.

 

حجت الاسلام صادقی از مبلغان دینی به عنوان مهم ترین بازوان دستگاه تعلیم و تربیت در جهت تقویت باورهای دینی در میان دانش آموزان یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت و توانمندی موجود نهایت بهره برده شود.

 

وی با اشاره به گسترش شبهات مختلف دینی، سیاسی و اعتقادی از سوی دشمنان نظام اسلامی در جامعه گفت: امروز نسل جوان جامعه مهم‌ترین هدف دشمنان هستند که باید با برقراری ارتباط نزدیک با آنها خطر انحراف‌های فکری را گوشزد کنیم.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و ابزار خود را برای مقابله با اسلام ناب به کار گرفته اند، افزود: آنها تلاش می کنند تا چراغی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا روشن کرده را خاموش کنند.

 

وی با اشاره به این که حوزه و روحانیت علم دار فرهنگ دینی و ترویج آموزه های وحیانی هستند، تصریح کرد: این امر از تکالیف ذاتی آنها است و برای همین امر تربیت می شوند.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که برنامه ریزی در دستگاه تعلیم و تربیت باید به شیوه ای باشد که دانش آموزان روح اسلام را درک کنند، تصریح کرد: تربیت دینی دانش آموزان باید با قدرت تبیین حقایق دین و پاسخگویی به شبهات همراه باشد.

 

وی با بیان این که آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارد، بیان داشت: معرفت دینی باید در دانش آموزان بیشتر ترویج شود تا شاهد پرورش نسلی دیندار و انقلابی باشیم.

 

وی با بیان این که دستگاه تعلیم و تربیت به دنبال تقویت معرفت دینی جوانان باشد، افزود: تقویت معرفت دینی دانش آموزان و نسل جوان جامعه امری ضروری است که می تواند نقشی اررشمند در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان داشته باشد./950/202/ب3

ارسال نظرات