۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۳۱۶۸۹۳
رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه امام صادق:

فرآیند ظهور امام عصر را باید در قرآن جست‌وجو کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) گفت: انقلاب اسلامی در راستای زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) صورت گرفت و فرآیند ظهور امام عصر(عج) در آخر الزمان را باید در قرآن جست‌وجو کرد.
همايون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد هادی همایون رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع)، امروز در سمینار قرآنی «نقش امام خمینی(ره) در احیای فرهنگ قرآن»، که در پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: اینکه قرآن مهجور است واقعیتی است که در روز قیامت پیامبر(ص) در خصوص آن شکایت خواهد کرد، بنابراین باید مساله مهجوریت قرآن جدی گرفته شود دانشجویان در این زمینه تحقیق و پژوهش‌های لازم را داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه در قیامت مهجوریت قرآن برطرف شده و حق نمایان می‌شود، عنوان کرد: براساس روایات رسیده از ائمه معصومین(ع) ایام الله شامل سه روز ظهور، رجعت و قیامت است.

 

رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه ظهور به معنای آشکارسازی حقیقت است، افزود: بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا منجی محسوب می‌شد اما با ظهور انقلاب اسلامی دنیا متوجه شده که آمریکا نه تنها منجی نیست بلکه شیطان بزرگ است.

 

همایون با اشاره به اینکه ایام الله مقاطع ظهور حق است، بیان داشت: انقلاب اسلامی در راستای زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) صورت گرفت، انقلاب تلاشی برای آشکار کردن حق بود اگر این انقلاب به حکومت حضرت ولی‌عصر(عج) هم وصل نشود ما ماموریت خود را انجام دادیم.

 

وی با بیان اینکه هر اقدامی در انقلاب اسلامی مبنی بر آشکارسازی حق و باطل صورت می‌گیرد ذیل اندیشه امام خمینی(ره) است، ابراز کرد: قرآن کریم صرفا یک کتاب نیست، قرآن کریم در عوالم بالاتر نور است، تنزل کرده و به شکل حروف، کلام و زبان برای ما بیان شده است قرآن حقایق بسیاری در بطن خود دارد.

 

رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع)، افزود: قرآن نور است که باید در زندگی همه ما وارد شود و در تمام عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی، سیاسی، اقتصادی از رهنمودهای آن استفاده کرد.

 

همایون گفت: قرآن مجید عصاره خلقت آفرینش است پیامبر(ص) می‌فرمایند: قرآن و عترت در میان شما گذاشتم اگر به این دو با هم متوسل شوید گمراه نخواهید شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: عقل انسان با غور در قرآن کریم هدایت پیدا می‌کند فرآیند ظهور امام عصر(عج) در این دوران آخر زمان را باید در قرآن جست‌وجو کرد./813/202/ب1

ارسال نظرات