۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۳۱۷۴۵۴
آیت الله مصباح یزدی:

مراقب باشیم به خیال و تصور خدمت به دین به اسلام خیانت نکنیم

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: باید در مقام عمل، واقعا به آنچه فهمیدیم ملتزم باشیم تا خدای ناکرده به خیال خدمت به اسلام، ضربه به آن نزنیم.
ديدار نخبگان قرآني با آيت الله مصباح يزدي

به گزارش خبرگزاری رسا، کانال تلگرامی مصباح دوستان، فرازهایی از سخنان مهم آیت الله مصباح یزدی در دیدار با جمعی از اساتید را منشتر کرد.
بخش هایی از بیانات آیت الله مصباح به این شرح است:

برخی سیاستمدارانی که خود را «آیت الله » عنوان می کنند، از ابتدا اعتقادی به اسلامی بودن انقلاب نداشتند

عده ای می گویند ما امام (ره)، را امام کردیم
افرادی هستند که هرگز به اسلامی بودن این انقلاب، اعتقادی نداشته و ندارند و معتقدند اصلا، این ما بودیم که امام (ره) را راهنمایی کردیم و عنوان امام را به او دادیم و حتی برایش قائم مقام ساختیم! وگرنه انقلاب اسلامی و ولایت فقیه ، بازی ای بیش نیست و تنها عده ای از بچه حزب اللهی های ساده لوح هستند که گمان می کنند که این انقلاب و ولایت فقیه بر آمده از دین است!

حتی کسانی که در حوزه ها حضور داشتند و طلبگی کردند و حتی خود را آیت الله عنوان می کردند، باور به دینی بودن انقلاب نداشتند! برخی از آن ها معتقدند که در بین گروه های متعددی که علیه رژیم طاغوت مبارزه می کردند، امام (ره) توانست – العیاذ بالله – با زرنگی بر موج، سوار شود و پیروزی انقلاب را به نام خود ثبت کند.

برای عده ای، باور این مسأله که در اسلام چیزی به نام ولی وجود داشته باشد که اطاعتش واجب بوده و رد بر او در حد شرک بالله باشد، بیشتر مبالغه و شوخی است، البته برخی، جرأت بر زبان رادن چنین سخنانی را هم دارند و عده ای نیز منافقانه عمل می کنند.

باید در مقام عمل، واقعا به آنچه فهمیدیم ملتزم باشیم تا خدای ناکرده به خیال خدمت به اسلام، ضربه به آن نزنیم.

ورود به مسائل سیاسی، اجتناب ناپذیر و تکلیف واجب است و فرار از آن، نشانه ضعف و فرار از تکلیف است؛ اما مهم تر از آن این که در عمل باید مسائل فقهی و شرعی سیاست اسلامی، کاملا برای مان حل شود و در عمل هم تنها و تنها خداوند را در نظر بگیریم و مراقب باشیم تا ناخودآگاه و کم کم به بهانه عمل به تکلیف، گرفتار هوای نفس و شیطان نشویم. /924/د102/ج
 

ارسال نظرات