۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۳۱۷۶۱۸
آیت الله طباطبایی نژاد:

حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات نشان از رشد فکری جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان این که مردم باید همان حضوری که در 22 بهمن داشتند را در صحنه انتخابات به نمایش بگذارند، گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات نشان از رشد فکری جامعه است.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، پیش از ظهر امروز، در دیدار جمعی از مسؤولان اتاق اصناف اصفهان، با تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و تشکر ویژه از حضور اصناف، گفت: حضور پرشور و با عظمت مردم در راهپیمایی 22 بهمن با وجود شرایط سخت اقتصادی، تحریم‌ها و رکود، نشان از رشد فکری جامعه است.

 

وی در ادامه بیان داشت: رشد فکری به این معنا است که مردم تشخیص می‌دهند بین انقلاب و ارکان انقلاب و کارهایی که دولتمردان انجام می دهند، تفکیک قائل شوند و به این رشد رسیده اند که ارزش‌ها و ارکان انقلاب با عملکرد دولتمردان ارتباطی ندارد و این که گروهی با بی تدبیری و سوء مسؤولیت کار می‌کنند ربطی به اصل نظام ندارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سه رکن اصلی انقلاب که جزء مرام شیعه و اسلام ناب است، گفت: حاکمیت دینی بر پایه ولایت فقیه، برقراری قانون اسلامی و الهی و استقلال و عدم سلطه کفار، سه اصلی است که این نظام برپایه آن استوار می‌باشد و تمام معادلات جهانی را بهم زده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: به جرأت می‌توان گفت تنها کشوری که زیر سلطه کفار نیست، جمهوری اسلامی است و با وجود تمام تهدیدها، ‌تحریم‌ها و کودتاهای دشمنان از همان اوایل انقلاب، هیچ گاه استقلال و آزادی این کشور به مانند بعضی کشورهای اسلامی زیر سلطه آمریکا قرار نگرفت.

 

نماینده ولی فقیه در اصفهان تأکید کرد: چگونه می‌توان یک کشور اسلامی را که تحت سلطه استکبار، مسلمانان بیگناه کشورهای اسلامی را به خاک و خون می‌کشد، یک کشور اسلامی نامید و این که رهبری مکرراً بیان می‌کنند که آمریکا شیطان بزرگ است، دقیقا کلام الهی است و هیچ گاه دشمنان در طول تاریخ مسلمانان را رها نکرده‌‌اند.

 

وی با اشاره به این که اهمیت حضور مردم در انتخابات همانند حضور در راهپیمایی 22 بهمن است، افزود: تمام اقشار جامعه باید همان حضوری که در 22 بهمن داشتند را در صحنه انتخابات به نمایش گذارند و این حضور را وظیفه شرعی خودمان بدانیم و اصلح را انتخاب کنیم.  

 

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به یکی از دغدغه‌‌های اصلی اصناف؛ بحث افزایش مالیات، تصریح کرد: با وجودی که کشور در حال تحریم و رکود قرار دارد و بعد از برجام و رسیدن به نقطه مطلوب اقتصادی فاصله است، افزایش مالیات‌ها یکی از اشکالات دولت است و در چنین شرایطی به جای افزایش مالیات‌ها، باید کاهش می‌یافت و همان گونه که در حکومت حضرت علی(ع) برای دریافت زکات به شرایط اقتصادی زکات دهنده، توجه ویژه‌ای می شد امروز نیز در بحث مالیات باید این قانون اسلام رعایت شود.

 

وی از دیگر مسائل مرتبط با اصناف را بحث ارزش افزوده کالاها بیان داشت و گفت: تفکیک کردن ارزش افزوده کالا از قیمت اصلی آن نه تنها سبب اثرات روانی بر مردم بلکه گاهی کارشکنی های خود اصناف در عدم فروش کالا بدون فاکتور می‌شود و محاسبه این ارزش افزوده در خود قیمت کالا بسیاری از این مشکلات را مرتفع خواهد کرد.  

 

نماینده ولی فقیه در اصفهان، درباره دیگر مشکلات اقتصادی به ویژه در زمینه صادرات و واردات، افزود: مشکلاتی که در بحث ترخیص کالاها در گمرک‌ وجود دارد، یکی از عوامل افزایش قاچاق کالا است که متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود که یک سال برای ترخیص یک کالا در گمرک زمان صرف می‌شود.

 

وی در ادامه تأکید کرد: یکی دیگر از بی تدبیری‌های دولت که متاسفانه در تمام دولت‌های قبل نیز وجود داشته است، عدم ثبات افراد در سمت و پست‌های مختلف است که با عوض شدن هر رییس جمهور، کل نظام دولتی نیز عوض می شود و همین امر کیفیت کارکرد افراد را پایین می آورد و ضربه زننده است.

 

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه یکی از عوامل رشد اقتصادی را توجه دولت به تولید داخلی برشمرد و افزود: یکی از اشتباهات در بحث اقتصاد، در مسأله تولید است که اگر تولید کننده مورد حمایت قرار گیرد، قطعاً قیمت کالا نیز پایین خواهد آمد و به نفع مصرف کننده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: حضور بعضی از تولید کنندگان و یا حتی تشکیل بعضی تعاونی ها بدون هیچ گونه سرمایه اولیه ای و گاهاً با عدم همکاری دولت مواجه می‌شوند، یکی دیگر از معضلات امروز اقتصادی است و همین مسائل سبب ورشکستگی‌ و رکود اقتصادی است./1306/202/ب1

ارسال نظرات