۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۳۱۷۷۲۴
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

شورایی شدن رهبری از لحاظ عقلی و شرعی توجیهی ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه همدان به ناکارآمد بودن شورایی بودن رهبری در کشور اشاره کرد و گفت: نخستین دلیل آن است که نظام شورایی به دلیل بی فایده بودن در مسأله شورای قضایی از قانون اساسی حذف شد، دومین دلیل نداشتن زیرساخت عقلی و دلیل سوم نداشتن زیرساخت شرعی برای آن است.
آيت الله طه محمدي، نماينده ولي فقيه و امام جمعه استان همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان امشب در مسجد امام سجاد(ع) کوی خضر با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات، اظهار داشت: حضور در انتخابات تکلیف و امتحان الهی است و عده ای در این امتحان پیروز و عده ای نیز مردود می شوند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انسان در همه عرصه ها به ویژه عرصه انتخابات نیازمند معرفت است و در کلامی صریح انسان برای معرفت آفریده شده است چنان که در روایتی از امام علی آمده است که انسان در کوچک ترین و بزرگ ترین امور نیازمند معرفت است.

 

امام جمعه همدان نبود معرفت را سبب بی ارزش شدن همه کارها دانست و گفت: باز کردن چشم و بستن آن معرفت می خواهد چرا که انسان گاهی چشم را باز می کند و قدرت خدا را می بیند و گاهی چشم را برای نگاه کردن به نامحرم باز می کند و این نشان از اهمیت معرفت به همه امور است.

 

وی ادامه داد: انتخابات از جمله کارهای سرنوشت ساز است که برای نسل آینده و نسل حاضر بسیار مهم است و این در صورتی است که نمایندگان متعهد به اسلام، قرآن و ولایت باشند در این صورت هیچ خطایی از آنها سر نمی زند اما اگر تعهدی وجود نداشته باشد آن فرد در کوچک ترین جریان رنگ می بازد و این امر دلخواه آمریکا است.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با اشاره به نامزد شدن 54 نفر برای تصدی کرسی مجلس در همدان، تأکید کرد: در میان این افراد بی شک افراد ناشایست نیز به مجلس خواهند رفت و این به دلیل عدم معرفت کافی نسبت به این افراد است چون 54 نفر به راحتی قابل شناسایی نیستند.

 

وی با بیان اهمیت مجلس خبرگان در سرنوشت نظام اسلامی یادآور شد: اگر یک لحظه رهبری در کشور نباشد کشور به هم می ریزد، دشمنان اسلام در کمین و بیدار هستند تا با ایجاد فضای رعب و وحشت کشور را به آشوب بکشانند.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان به انتخاب رهبر معظم انقلاب از سوی مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب 27 سال است که کشتی انقلاب اسلامی را به سلامت از همه فراز و فرودها عبور داده است و این از عنایات خداوند نسبت به مردم ایران است.

 

وی در ادامه هرگونه ارتباط خود را با جریان آقای هاشمی تکذیب کرد و گفت: بنده هیچ ارتباطی با این جریان ندارم و عده ای برخی تهمت ها را نسبت به رأی من در انتخاب رییس خبرگان در جامعه ترویج داده اند که باید از خداوند طلب استغفار کنند.

 

امام جمعه همدان در پایان به ناکارآمد بودن شورایی بودن رهبری در کشور اشاره کرد و گفت: نخستین دلیل آن است که نظام شورایی به دلیل بی فایده بودن در مسأله شورای قضایی از قانون اساسی حذف شد، دومین دلیل نداشتن زیرساخت عقلی آن است و دلیل سوم نداشتن زیرساخت شرعی برای آن است و ولی فقیه نایب امام زمان می‌باشد و باید دانست که قبای رهبری برای یک نفر دوخته شده است./979/202/ب1

ارسال نظرات