۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۳۱۷۸۳۴
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

وجود حضرت زهرا خیر و برکت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران حضرت زهرا(س) را جوشش خیر و برکت دانست و گفت: حضرت زهرا(س) ام الکتاب است که خدا به قدرت خود نوشته و از وجود حضرت زهرا(س) جوشیده است.
صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران بعد از ظهر امروز در مراسم عزاداری فاطمیه در مسجد بقیه الله الاعظم(عج) به جایگاه رفیع حضرت زهرا(س) اشاره و اظهار کرد: ایشان از نظر جایگاه در مرتبه پیامبران و امامان معصوم قرار دارند.

 

وی با اشاره به این که حضرت زهرا(س) در زمینه های مختلف به عنوان الگو برای ما هستند، گفت: از محضر ایشان درس های اعتقادی، اخلاقی و عملی می گیریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی به کسانی که موجب خیر و برکت هستند اشاره و ابراز کرد: خداوند در قرآن خود را کد یمین(موجب خیر و برکت) معرفی می کند و نیز امام صادق(ع)، موسی ابن جعفر را سراسر خیر و برکت می داند و مؤمن دارای برکت بیان می شود.

 

امام جمعه موقت تهران حضرت زهرا(س) را جوشش خیر و برکت دانست و بیان کرد: خداوند می خواهد بگوید من قدرت دارم که فاطمه بیافرینم، حضرت زهرا(س) ام الکتاب است که خدا به قدرت خود نوشته و از وجود حضرت زهرا(س) جوشیده است.

 

وی با بیان این که خداوند همه چیز را به پیامبران و امامان کامل ارائه کرده است، ابراز کرد: خداوند همه اسباب را به آدم تعلیم کرد که مشابه تعلیم در کلاس درس یا مکتب نیست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: علمی که در دانشگاه، مکتب و کلاس فرا می گیریم عاریتی است و تضمینی ندارد اما دارایی انسان به علم است و در ثروت نیست.

 

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر ضرورت حرف زدن بجا، تصریح کرد: امیرمومنان(ع) می فرماید زبان عاقل قلب وی است، بنابراین نخست قلب وی کار می کند سپس حرف می زند اما کسی که عقل ندارد اول حرف می زند و بعد فکر می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: حرفی را باید بزنیم که شروع مستحب، واجب، دعوت به خیر، رفع عقده ها و کینه ها؛ هدایت، امید دهنده و احیاء گر باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به جایگاه رفیع نماز و نیز انجام مستحبات در نماز، گفت: نماز حجی است که با آن به عرش می رویم و انجام مستحبات از جمله 7 الله اکبر که در هنگام شروع نماز می خوانیم، خود را تسلیم در برابر خدا اعلام می کنیم.

 

امام جمعه موقت تهران مستحبات را تشریفات واجبات دانست و اظهار کرد: مستحبات از واجبات پاسداری می کند و هر ترک مکروهی برای حرام حریمی می شود و فرد را از انجام محرمات باز می دارد، بنابراین مستحبات حکمت هایی دارد که گاهی در واجبات هم نیست.

 

وی به آموزه هایی که امام سجاد(ع) برای انسان ها دارد اشاره و خاطرنشان کرد: گریه بر امام حسین(ع)، سجده های طولانی، خرید غلام و کنیز و تربیت آن ها و آزاد کردن آن ها و روایت های فراوان از جمله آموزه های حضرت است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی صحیفه سجادیه را از جمله آثار برجسته فرهنگی بیان کرد و افزود: صحیفه سجادیه نخستین رتبه فرهنگی را بعد از قرآن و نهج البلاغه در دنیا دارد و در آن روایات فراوان از جمله آیین دوست یابی برای ما دارد و نیز در رساله حقوقیه حضرت 50 حق را بیان کرده که یکی از آن ها حق نماز است./1310/202/ب1

ارسال نظرات