۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۷۹۵۶
عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین:

هزینه مقابله با نفوذ دشمن، سنگین‌تر از جنگ سخت است

خبرگزاری رسا ـ رجبی دوانی گفت: هزینه مقابله با نفوذ دشمن، بارها سنگین‌تر از جنگ سخت و نرم است؛ بطوری که در تاریخ اسلام دیدیم این نفوذ تا جایی پیش رفت که برای مقابله با آن، حضرت سیدالشهدا(ع) به شهادت رسید.
نفوذ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، دکتر محمدحسین رجبی دوانی، مورخ و مصحح در زمینه تاریخ اسلام و تشیع، سوم اسفندماه در جمع دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، گفت: امروزه اثبات شده است که عموم سخنان کلیدی مقام معظم رهبری، یا در قرآن و یا در سیره پاک معصومین (ع) ریشه دارد.


وی اظهار کرد: یکی از این کلید واژه‌ها که اخیراً بارها روی آن تأکید شده در ارتباط با «نفوذ دشمن» است؛ دشمنی که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در این سی و چند سال هر کاری را توانسته علیه ما انجام داده و اگر هم کاری را نکرده، دلیل آن نخواستن نبوده، بلکه نتوانسته است.


عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) افزود: نگرانی ما نسبت به امریکا نبوده بلکه نسبت به خودی‌های خود باخته بیشتر است که در اثر ضعف شخصیت و ایمان، شیفته امریکا شده‌اند، اشکال در اینجاست.


دکتر رجبی‌دوانی بیان کرد: اگر دشمن از طریق جنگ سرد و جنگ نرم نتوانست به اهداف خود برسد از طریق «نفوذ» و با کمک خودی‌هایی که شیفته غرب هستند، این کار را انجام خواهد داد.


وی در ادامه با اشاره به ناکامی دشمنان اسلام در 3 جنگ سختی که زمان پیامبر اکرم(ص) بر اسلام وارد کردند، افزود: دشمن در آن زمان وقتی نتوانست در جنگ سخت و نرم راهی پیش ببرد روی به نفوذ آورد و از این راه به اسلام ضربه زد.


عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) عنوان کرد: در عصر فتحعلی شاه نیز دولت قاجار برای اینکه عقب ماندگی خود را جبران کند دانشجویانی را برای تحصیل به اروپا فرستاد و همان دانشجویان عامل نفوذی کشورهای غربی و اروپایی شدند و ایران را به تاراج دادند.


وی ادامه داد: در زمان احمدشاه نیز دیدیم که وقتی او حاضر نشد امتیاز کامل نفت را به روس‌ها بدهد، او را برداشتند و رضاخانی را حاکم کردند که تمام هستی ایران را به آن‌ها داد و همچنین در زمان پسر فاسق و بد نامش که اگر حکومتش ادامه دار می‌شد دیگر هیچ چیزی از ملیت و مذهب ما باقی نمی‌ماند، همین رویه دنبال شد.


این محقق تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: امروز امریکا به بهانه برجام، دنبال این است که جای پای خود را به دست آورد، اینجاست که حضرت آقا هشدار می‌دهد؛ امریکا دشمن است و از دشمنی خود دست بر نداشته. از این رو ساده لوحی است که ما فکر کنیم اگر با امریکا ارتباط برقرار کنیم مشکلات ما حل خواهد شد./831/203/ب1

ارسال نظرات