۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۳۱۸۱۸۵

نشست کمیته همکاری های دستگاه تعلیم و تربیت و حوزه علمیه آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست کمیته همکاری های دستگاه تعلیم و تربیت و حوزه علمیه آذربایجان شرقی صبح امروز در تالار معلم تبریز با حضور مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی برگزار شد.
ستاد همكاري حوزه و آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست کمیته همکاری های دستگاه تعلیم و تربیت و حوزه علمیه آذربایجان شرقی، صبح امروز در تالار معلم تبریز با حضور مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی انتظاری مدیر حوزه علمیه استان در این نشست، گفت: همکاری حوزه با آموزش و پرورش برای تربیت جوانان این مرز و بوم بدون تردید یکی از نعمات و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با بیان این‌که در عصر حاضر ارتباط بی نظیری بین دو مجموعه ایجاد شده است، افزود: جوانان استان در سایه زحمات مجموعه آموزش و پرورش اشتیاق بیشتری به حضور در حوزه های علمیه و تحصیل در معارف اسلامی دارند.

 

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی با تأکید بر جدی گرفتن تربیت دینی نسل جوان، خاطرنشان کرد: آینده این کشور در گرو تربیت صحیح دینی نسل جوان است، ارتباط بین حوزه های علمیه و آموز و پرورش می تواند در این امر نقش بسزایی داشته باشد.

 

وی وجود نسل جوان مؤمن، متدین و انقلابی را یکی از نعمات الهی برای جامعه و کشور دانست و خاطرنشان کرد: یکی از نشانه های چنین نسلی علاقه جوانان برای حضور در حوزه های علمیه است که هر سال با استقبال بیشتری رو به رو است.

 

جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست با اشاره به سند تحول بنیادین جایگاه تعالیم اسلامی و تربیتی در آموزش و پرورش، گفت: در سند تحول بنیادین جایگاه تعالیم اسلامی و تربتی به وضوح مشخص و تشریح شده است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در این سند که بعنوان عالی‌ترین مرجع و چشمنداز دستگاه تعلیم و تربیت مطرح است جایگاه تمامی دروس در راستای تربیت انسان کامل در ابعاد مختلف زندگی مشخص و بیان شده است.

 

وی با بیان این‌که در نظام آموزشی کنونی گامهای ارزشمندی در این راستا برداشته شده است، خاطرنشان کرد: در حوزه های مختلف و معاونت‌ها به مسائل تربیتی و قرآنی توجه ویژه شده است و تربیت قرآنی با هدف انس با قرآن و قرار دادن این مهم بعنوان برنامه جامع زندگی فردی و اجتماعی در مجموعه پیگیری می شود.

 

پاشایی با اشاره به این‌که تا تحقق اهداف و چشم انداز مد نظر فاصله داریم، افزود: قطعا آموزش و پرورش به عنوان دستگاه متولی امر تعلیم و تربیت به تنهایی نخواهد توانست به این مهم دست یابد و لازم است دستگاه‌های دیگر به ویژه حوزه علمیه در این امر حیاتی سهیم باشند.

 

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان ورود حوزه علمیه و سایر دستگاه‌ها به این امر مهم را سرعت دادن به مقوله تربیت دانش آموزان دانست و تصریح کرد: حوزه علمیه در پشتیبانی فکری، ارائه راهبرد و باز اندیشی مسیر های پرورشی و تربیتی می تواند موثر واقع شود.

 

پاشایی با بیان این‌که امروز تغذیه مغز افزاری و نرم افزاری مهم‌تر از سخت افزارها است، اضافه کرد: تکیه بر روش‌های سنتی و نادیده گرفتن علایق جوانان ائتلاف وقت و هزینه است و ما باید نیازهای جوانان را مورد توجه قرار داده و آنها را درست هدایت نماییم./854/202/ب3

ارسال نظرات