۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۳۱۸۱۹۲
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان:

صلابت و تعهد آیات جنتی، مصباح و یزدی دشمنان را بسیار آزار داده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در هجمه انگلیسی ها نسبت آیت الله مصباح یزدی، آیت الله یزدی و آیت الله جنتی آن است که قاطعیت، صلابت و تعهد آنها به اصولی ترین اصل انقلاب اسلامی در طول سال های انقلاب آنها را بسیار آزار داده است.
آيت الله غياث الدين طه محمدي
گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان صبح امروز در نشست خبری به مناسبت انتخابات هفتم اسفندماه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: مومن حقوق فراوانی بر مومنین دارد که یکی از آنها این است که اگر هفتاد گناه کبیره از یک نفر سراغ دارد آن را بپوشاند.
 
وی در ادامه ابراز داشت: برخی افراد بدون آگاهی از واقعیت، آبروی دیگران را مورد هجمه قرار می دهند و نام آن را انتقاد می گذارند؛ در دین اسلام قتل با دو شاهد ثابت می شود ولی گناهان اخلاقی نیازمند چهار شاهد است و این امر نشان دهنده آن است که آبروی افراد بیبش از این امور ارزش دارد.
 
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود:‌ تخریب افراد در انتخابات بی عدالتی و جرم است و باید به این نکته توجه شود که اعلام موضع افراد با پرسش حل می شود و با انتقاد یک طرفه تنها هدف تخریب افراد محقق می شود و بسیاری از این امور بهانه ای برای جمع آوری رأی است.
 
وی با اشاره به معنای قطع ولایت تصریح کرد: در سخنرانی های اول امام بسیاری از جوانان به سمت ایشان گرایش پیدا کردند و وامام هم که از این مسأله آگاه شدند فرمودند که اگر ارادت کسی نسبت به مراجع کم شده باشد؛ قطع ولایت می شود، اما متأسفانه برخی با بردن آبروی افراد در جهت تعالی منافع خود هستند.
 
امام جمعه همدان روحانیت را چراغ راه جامعه توصیف کرد و گفت: طلبه ها باید مراقب باشند که در ایام انتخابات در حق کسی اجحاف نشود، اصول گرایی و اصلاح طلبی پوششی برای انجام کار در جامعه است و اصل این است که ما به مردم دین و راه درست را ارائه کنیم وگر نه اگر فردی تعهد و دین نداشته باشد خواه اصلاح طلب باشد یا اصول گرا هیچ ارزشی ندارد.
 
وی به هجمه شبکه انگلیسی فارسی زبان علیه برخی افراد انقلابی در کشور و ارائه لیست کذایی اشاره کرد و گفت: انگلیسی ها در نفاق افکنی از آمریکایی ها جلوتر هستند و این امری رسانه ای است که عده ای را علیه گروهی به جنگ دعوت می کنند و از طرفی بغض و عداوت را در جامعه می پراکنند و به حرف آنها نباید وقعی قائل شد البته در صورت تأثیرگذاری در جامعه باید از آن لیست تبری جست.
 
نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: در هجمه انگلیسی ها نسبت آیت الله مصباح یزدی، آیت الله یزدی و آیت الله جنتی آن است که قاطعیت، صلابت و تعهد آنها به اصولی ترین اصل انقلاب اسلامی در طول سال های انقلاب آنها را بسیار آزار داده است.
 
وی به حضور حداکثری افراد در انتخابات اشاره کرد و گفت: در انتخابات، اقلیت های مذهبی اعم از زرتشتی و کلیمی، اهل سنت و اصلاح طلب و اصول گرا حضور دارند و البته برخی با یکدیگر اختلاف نظرهایی دارند و همه این افراد در دایره نظام اسلامی تعریف می شوند و نباید میان این افراد در حضور در انتخابات و تعیین سرنوشت کشور فرقی قائل شد.
 
امام جمعه همدان خاطر نشان کرد: در فتنه 88 قبل از حضور مردم صحنه، در هفتم دی ماه مردم همیشه در صحنه همدان به تبعیت از نماینده ولی فقیه، فتنه را محکوم کردند و این در حالی بود که بسیاری از مسوولان امنیتی حاضر به همکاری نبودند.
 
وی به انتخابات رییس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت:‌با آقای هاشمی هیچ ارتباطی ندارم و از جریان هاشمی بی اطلاعم در جریان رأی دادن به رییس خبرگان به هاشمی رأی ندادم.
 
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان به معیارهای انتخاب اصلح اشاره کرد و گفت:‌ عقلانیت، علمیت، تدین و تقوا به همراه تعهد در برابر ولایت و خون شهدا معیارهایی است که برای انتخاب باید در نظر گرفت و اگر کسی به فردی به کسی که این شرایط را داشت اعتنا نکرد و به فردی با شاخصه های کمتر رأی داد؛ خیانت کرده است.
 
وی تهمت های شبکه های فارسی زبان معاند را دلیل بر ترس آنها از افراد انقلابی و ولایت مدار توصیف کرد و گفت: شبکه های معاند بی خود به خود عذاب ندهند و بایسد بدانند با این حاشیه ها به جایی نمی رسند چراکه ایران مملو از افراد پیرو خط رهبری است.
 
آیت الله طه محمدی درباره ائتلاف خود با دیگر نامزدهای خبرگان یادآور شد: کسی در جایگاه نمایندگی ولی فقیه نمی تواند با کسی ائتلاف داشته باشد چرا که نامزدهای دیگر و طرفداران آنها نسبت به نماینده ولی فقیه و ولی فقیه بدبین می شوند./979/پ202/ج
ارسال نظرات