۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۳۱۸۲۳۲
حجت الاسلام والمسلمین رجبی مطرح کرد؛

تقویت سازش کاران؛ راهبرد غرب برای رهبری آینده نظام

خبرگزاری رسا - عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه مهم‌ترین هدف دشمن را تغییر در اصل ولایت فقیه دانست و گفت: دشمن درصدد است که یک جریانی در داخل نظام شکل بگیرد تا در راستای آن بتواند آینده رهبری نظام را به سویی سوق دهد که با اهداف استکبار جهانی سازگار باشد.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به مساله نفوذ دشمن گفت: مساله نفوذ در واقع استراتژی جدید استکبار جهانی از زمان روی کارآمدن اوباما است، و این استراتژی با محوریت جنگ نرم است که با تکیه بر نقاط قوت نظام طراحی شده است.

 

شیوه دشمن در جنگ سرد استفاده از نقاط ضعف طرف مقابل است

وی  با بیان اینکه شیوه دشمن در جنگ سرد استفاده از نقاط ضعف طرف مقابل است، اظهار کرد: از دیدگاه استکبار جهانی کشور ما دارای نقاط ضعفی بود از این رو درصدد این است که برضد نظام استفاده کند، شیوه آنها در این مرحله جنگ سرد بود که آخرین مرحله آن تحریم ها بود که که فکر می کردند ما نقطه ضعف در مسائل معیشتی داریم و این گونه استنباط می کردند که اگر بتوانند تحریم ها را شدید کنند مردم از نظام فاصله می گیرند و آنها می توانند از این ضعف برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  ولایت فقیه را عامل تقویت کننده نظام دانست و ابراز کرد: یکی از نقاط قوت نظام ما انرژی هسته‌ای بود که دشمن از این طریق وارد شده و اصرار داشت که ایران اهل مذاکره نیست تا بتوانند این ظرفیت قدرت بالا را از آن بگیرند، از آغاز انقلاب تاکنون آن مولفه‌ای که در برابر همه تهدیدها مستحکم ایستادگی کرده است و توانسته است تهدیدها را تبدیل به فرصت کند ولایت فقیه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی در ادامه مهم‌ترین هدف دشمن را  تغییر در اصل ولایت فقیه دانست و افزود: دشمن درصدد نفوذ فرهنگی با هدف تغییر ولایت فقیه است به گونه‌ای که با اهداف او سازگار باشد؛ دشمن به دنبال روی کارآمدن کسانی است که با اهداف استکبار مخالف نباشد و اهل مذاکره و معامله باشد در این صورت استکبار به اهداف خود خواهد رسید.

 

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه نفوذ دارای انواع و اقسامی است، خاطرنشان کرد: مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب نفوذ اقسامی همانند نفوذ امنیتی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی دارد، رهبر معظم انقلاب در آغاز سال فرمودند که فرهنگ به مانند روحی است در تمام ابعاد نظام ما و در  هر نظام دیگری فرهنگ موجب نشاط و فعالیت می‌شود بنابراین مهم‌ترین خطری که از ناحیه دشمن رخ می‌دهد نفوذ فرهنگی یا نفوذ جریانی است.

 

وی جهت گیری دشمن را نسبت به ولایت فقیه به صورت تعقیب جریانی دانست و عنوان کرد: دشمن درصدد است که یک جریانی در داخل نظام شکل بگیرد تا در راستای آن بتواند آینده رهبری نظام را به سویی سوق دهد که با اهداف استکبار جهانی سازگار باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به راهکارهای لازم در جهت پیشگیری از نفوذ در این مقطع کنونی گفت: نخست حضور یکپارچه مردم وفادار به نظام در پای صندوق‌های رای است و دوم انتخاب اصلح است چون شورای نگهبان در یک مرحله جلوی نفوذ را گرفت اما در مرحله دوم ممکن است عناصری که به ظاهر صالح نیستند و شجاعت و بصیرت کاملی ندارند و ولایت مدار در سطح بالا نیستند وارد عرصه مجلس شوند در چنین حالتی تحت تاثیر برنامه‌های استکبار جهانی قرار می‌گیرند و آن نفوذ جریانی که مورد نظر دشمن بود رخ دهد.

 

وی تاکید کرد: قرآن می‌فرماید شما سنت آزمایش و نفوذ دارید و ناچار باید این مرحله را بگذرانید در مرحله‌ای که می‌بینید دشمن می‌خواهد از نیروهای غیرخودی یعنی افراد غیروفادار به ارزش‌ها و آرمان‌ها برای تخریب ارکان نظام استفاده می‌کند شما با قاطعیت وارد این مرحله شوید و شجاعانه مبارزه کنید.

 

 حجت الاسلام والمسلمین رجبی افزود: ما هم اکنون در این مرحله قرار گرفتیم ممکن است نیروهایی که سال‌ها در راه مبارزه برای پیروزی انقلاب و یا حتی پس از انقلاب بودند یک مرتبه دچار لغزش شوند و نگاهشان به سوی بیگانگان باشد اگر چنین شود به جای اتکا به خدا و رسول و مومنین تکیه به نیروهای بیرونی می‌کنند.

 

وی در پایان با بیان راهکارهای کلی جهت پیشگیری از نفوذ برنامه ریزی شده دشمن گفت: دشمن را دشمن دانستن، توانمندی‌های خود را باور داشتن، به وعده‌های الهی ایمان داشتن، رصد کردن توطئه‌های دشمن و حضور به موقع در زمانی که دشمن وارد عرصه نفوذ فرهنگی می‌شود هم چنین شکاف‌ها و رخنه ها را شناسایی کردن از مهم‌ترین عناصر جلوگیری از نفوذ دشمن است./873/ت302/ج1

ارسال نظرات