۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۳۱۸۵۴۵
فعال سیاسی:

تیم اقتصادی دولت تمام مشکلات را به دولت قبل ارجاع می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ فعال سیاسی با تحلیلی از رفتار تیم اقتصادی دولت یازدهم، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که تیم اقتصادی فعلی تمام ناکار آمدی‌های فعلی را گردن دولت قبل می‌اندازد و به محکوم کردن گذشته می‌پردازد
حسن بيادي

حسن بیادی، نایب رییس اسبق شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با مسایل جاری کشور و عملکرد تیم اقتصادی دولت، گفت: بزرگترین نقدی که به تیم اقتصادی دولت یازدهم وارد است این موضوع است که دائما در حال نقد و محکوم کردن دولت قبل هستند، اما اگر به بسیاری از نظرسنجی‌ها رجوع کنیم خواهیم دید که حتی افراد متمکن و فعال در حوزه اقتصاد و تولید همچنان به دولت قبل گرایش دارند.

 

وی افزود: مردم، دولت قبل را پرتلاش تر و فعال‌تر از دولت یازدهم در زمینه تولید و مسائل بازرگانی و اقتصادی می‌دانند و عملکرد کنونی حاکم بر اقتصاد کشور را نمی‌پسندند اگرچه نقدهایی منصفانه و جدی به دولت قبل هم وجود دارد.

 

بیادی تأکید کرد: به جای اینکه دولت به فکر رفع مشکل داخلی باشد که مانع امر تولید متاسفانه در بسیاری از موارد بی تدبیرانه عمل کرده‌ است و بسیاری از بخش‌ها را با مشکل مواجه ساخته است و به نوعی خود دولت رقیب جریان تولید شده است.

 

نایب رییس اسبق شورای شهر تهران در خصوص نظام بانکی کشور نیز، گفت: متاسفانه بهره‌های بانکی به شدت به جریان تولید ضرر می‌زند، برای مثال با بهره 30 درصد بانکی، تولید به وجود نخواهد آمد، در برخی از موارد نیز حتی این بهره تا 70 درصد نیز رسیده است.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه اقتصاد مقاومتی بد تحلیل شده است، بنا بر گفته مقام معظم رهبری ما باید مشکلات را خودمان رفع و رجوع کنیم و آن‌را گردن خارجی‌های نیندازیم، باید توجه داشت اقتصاد مقاومتی مساوی با فقر و زمان جنگ نیست، بلکه به این معناست که باید تولیدات خود را افزایش دهیم، زیرا تا زمانی‌که جریان واردات بر خط صادرات ما غالب است هیچ اتفاق خوشایندی در جریان تولید مملکت رخ نخواهد داد.

 

بیادی در بخش دیگری از این مصاحبه با پرداختن به مسایل روز سیاسی کشور و در مواجهه با این سوال که علت سوق داده شدن فضای کشور به یک جو «دو قطبی مطلق» چیست؟، گفت: کسانی که جامعه را دو قطبی می‌خواهند، کاملا قائل به سیاست‌های انگلیس مثل مقابله آبی و قرمز یا مخاصمه چپ و راست ویا تبعیض بین سیاه و سفید هستند.

 

وی افزود: این سیاست ساخته انگلیس است و حتی آن‌را در ورزش نیز اِعمال می‌کنند، زیرا با این هدف می‌توانند با جریان موازانه منفی مردم را مجبور کنند تا به گروه‌های دیگر و آن‌هم از روی اجبار و لج‌بازی رأی بدهند.

 

این فعال سیاسی تأکید کرد: علی‌‎رغم تذکرات مکرر مقام معظم رهبری در این خصوص، متاسفانه شاهد هستیم که عده‌ای که داعیه دلسوزی برای مملکت را بصورت تمامیت خواهی دارند، فضا را همچنان به سوی دو قطبی شدن سوق می‌دهند.

 

بیادی در پرسش به این سوال که تحلیل وی در خصوص تحرکات کاملا واضح و عریان «بی بی سی» در روزهای اخیر چیست؟، گفت: گاهی رسانه‌های بیگانه به صورت وارونه عمل می‌کنند و برای رد گم کردن حتی برای آسیب زدن و یا حفظ کردن افراد از آنها تعریف و یا گاهی تخریب می‌کنند، به همین دلیل باید بزرگان سیاسی کاملا در قبال این ترفندهای سیاسی و رسانه‌ای آگاه باشند چرا که نه به تایید ویا تکذیب آنان نمی شود اعتماد نمود.

 

نایب رییس اسبق شورای شهر تهران با اشاره به انتخابات روز جمعه، بیان داشت: به عنوان یک فعال سیاسی به مردم توصیه می‌کنم که اسیر رفتار بیگانگان نشویم و همگی تنها به منویات و توصیه‌های رهبردلسوز و فرزانه خود توجه کنیم.

 

وی افزود: وقتی مردم با مشارکت کامل پای صندوق‌های رأی بیایند، همه نقشه‌های دشمنان نقش بر آب می‌شود و هم اینکه دل رهبر معظم انقلاب شاد می‌شود.

 

بیادی در پایان گفت: بنا بر ساختاری که کشور دارد، حضور حداکثری یکی از پارامترهای مهم در زمینه تصمیم‌ گیری و تصمیم سازی‌های داخلی و خارجی برای کشور می‌باشد، پس بر اساس همین موضوع مردم باید با مشارکت حداکثری در جریان انتخابات روز جمعه حاضر شوند./856/302/ب3

ارسال نظرات