۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۳۱۸۸۷۶
آیت الله نظری:

منتخبان، خدمت به مردم را بر خود فرض بدانند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه بر ضرورت حضور آحاد مرد در انتخابات تأکید کرد و گفت: مردم عزیزمان امروز نیز باید همت کنند و کسی در خانه نماند، چون رأی دادن خود خدمت به اجتماع و تکامل است.
منتخبان، خدمت به مردم را بر خود فرض بدانند منتخبان، خدمت به مردم را بر خود فرض بدانند منتخبان، خدمت به مردم را بر خود فرض بدانند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امروز پس از شرکت در انتخابات در سخنانی با مهم ارزیابی کردن مسأله تعادل در جامعه، گفت: اگر تعادل نباشد عدالت، معنویت، ایمان، انسانیت و تعقل به نتیجه مطوب نمی رسد.

 

وی با بیان این که خدای متعال برای هدایت کامل بشر دو چراغ روشن عقل و دین را در مسیر راه انسان قرار داده است، افزود: بشر در سایه عقل به امور عقلانی کار کند و در سایه دین با تعلیمات کامل 14 معصوم در مسیر شریعت حضرت محمد(ص)  و قرآن با تعلیمات کامل 14 معصوم حرکت کند و سیر وجودی خود را با استقلال و ایمان کامل تکمیل کند.

 

آیت الله نظری با بیان این که متأسفانه بشر امروز به ایمان کامل دست نیافت و این یک نقص بزرگی است، خاطرنشان کرد: ایمان عین معنای عقل است و در این راستا باید از دروغ گویی دوری کرد و صداقت داشت، ظلم نکرد و عدالت داشت و دشمنی نکرد و محبت داشت و تنها در مسیر خیرخواهی گام برداشت.

 

وی با تأکید براین که کسانی که دارای مقام، قدرت و قلم هستند باید این ابزار را تنها در جهت خیر و خدمت به مردم استفاده کنند، افزود: متأسفانه در این بخش نیز نقاط ضعفی وجود دارد که باید تکمیل شود.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه تأکید کرد: اگر دنیای امروز بخواهد روی صلاح و خیر را به خود ببیند چاره ای جز این ندارد که به خدا پیدا کند و به اسلام عمل و مظاهر اسلام، قوانین و قواعد اسلام را عمل کند که نتیجه آن صداقت در گفتار و عدالت در عمل می شود.

 

آیت الله نظری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه مهم و رفیع مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: این مجالس از سوی عقلا و بزرگان انقلاب و نظام تشکیل شد که باید با حضور در پای صندوق های رأی در جهت تقویت آن گام برداشت.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: مردم عزیزمان امروز نیز باید همت کنند و امروز کسی در خانه نماند، چون رأی دادن خود خدمت به اجتماع و تکامل است و انتخاب اصلح به معنای رواج دادن انسان خوب و صالح است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه افزود: ملت بزرگ ایران امروز افرادی را انتخاب کنند که کامل تر، راستگو، خدمت گزار، با حسن نیت، خیر خواه، فاضل و با فضیلت تر باشند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه افزود: بنابراین ملت بزرگ ایران امروز همت کنند در منزل ننشینند و تنبلی نکنند بروند سر صندوق های رأی و انتخابات را تکمیل کنند و حق را به حقدار برسانند.

 

وی ادامه داد: امیدواریم که بشر به این رشد تکامل و تعادل برسد که اگر خدای نکرده این طور نشد هم از جهت معنوی و هم مادی ضرر خواهیم کرد.

 

آیت الله نظری در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که آقایانی که منتخب مردم شدند وظیفه و خدمت به مردم را بر خود فرض بدانند، گفت: همت این افراد تنها باید خدمت به مردم باشد.

 

وی همچنین به جایگاه مقام معظم رهبری در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: بنده به مقام معظم رهبری ارادت دیرینه داشته و دارم، تمام همت ایشان برای خدمت به مردم است و همه افراد مسؤول و خدمت گزاران نظام وظیفه دارند از ایشان تبعیت کنند.

 

آیت الله نظری ادامه داد: مقام رهبری مقام عالم، متقی و زاهد است و آحاد جامعه به ویژه مسؤولان باید از ایشان تبعیت کنند و در صراط مستقیم برای خدمت به جامعه و پیدایش یک ملت و مملکت مستقل و کشور آباد و دارای جهاد کامل بشری به وجود بیاورد./950/202/ب1

ارسال نظرات