۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۳۱۹۲۱۶
استاد حوزه و دانشگاه:

ازدواج آگاهانه زمینه نشاط و تعالی زندگی را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ازدواج آگاهانه زمینه نشاط و تعالی زندگی انسان را فراهم می کند، گفت: پدران و مادران نقش بسزایی در امر ازدواج فرزندان خود دارند که با شناخت از خانواده های طرفین می توانند خوشبختی را برای شروع یک زندگی بانشاط فراهم کنند.
ازدواج آسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حبیب الله حلیمی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در سلسله نشست های گفتمان دینی که با موضوع سبک زندگی اسلامی در دانشکده توحید آمل برگزار شد با بیان این که اگر می خواهیم زندگی آرام و با محبتی داشته باشیم ضرورت دارد به همدیگر احترام بگذاریم، گفت: احترام به همدیگر از دستورات دین مبین اسلام بوده که توجه فراوانی به آن شده است.


وی تصریح کرد: وقتی به دیگران احترام می کنیم در واقع به خودمان احترام کردیم که اگر مهربانی و گذشت در زندگی ما وجود نداشته باشد به تنش و نابسامانی ختم می شود.


استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: ضرورت دارد به مقوله احترام توجه خاصی داشته باشیم که اگر به این امر مهم عمل نکنیم در جریان زندگی با مشکل مواجه می شویم.


حلیمی افزود: ازدواج های بدون مشورت با امیال شخصی گریبانگیر بسیاری از دختران عفیف و نجیب ما شده است که ضرورت دارد در ازدواج خود دقت لازم و شایسته داشته باشیم.


وی خاطرنشان کرد: ازدواج های بدون مشورت سبب شده است تا برای حل مشکلات خود و رهایی از این گرفتاری ها دست به دامن مراجع قضایی و مشاوران حوزه خانواده شوند تا شاید با کمک آن ها بتوانند خود را از رنج و محنتی که با دست خود درست کردند رهایی دهند.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ازدواج آگاهانه زمینه نشاط و تعالی زندگی انسان را فراهم می کند، افزود: پدران و مادران نقش بسزایی در امر ازدواج فرزندان خود دارند که با شناخت از خانواده های طرفین می توانند خوشبختی را برای شروع یک زندگی بانشاط فراهم کنند.


حلیمی تصریح کرد: ضرورت دارد به رفتار و منش، وضعیت اقتصادی و خصوصیات فردی و اجتماعی در زندگی توجه شده و مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا هم سویی وجود داشته باشد.


وی افزود: نیاز است پدران و مادران در امر ازدواج احساس تکلیف کرده تا مشکلات و گرفتاری هایی در سر راه زندگی فرزندان آن ها وجود نیاید.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بهره گیری از سبک زندگی اسلامی انسان را در مسیر تعالی و سعادت قرار می دهد، گفت: انسان می تواند در سایه دین و تحقق تعالیم والای آن به مراتب ارزنده و ارزشمندی دست پیدا کند./1314/202/ب1

ارسال نظرات